چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

همسر شهید دکتر محمود قاسم پورآبادی هم در این مراسم گفت:‌: ایشان همیشه در بیمارستان های دولتی کار می‌کردند. بعد از بازنشستگی یکی از بیمارستان های خصوصی ایشان را دعوت به کار کردند و...

به گزارش مشرق، پنجمین جلسه هیات امنای موسسه بهداری رزمی و دفاع مقدس و مقاومت با حضور سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و سردار نصرالله فتحیان مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.

بر اساس این گزارش این نشست با حضور امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، علیرضا مرندی رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی، سردار سرتیپ سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار سعید فرجیان زاده معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار ابوالقاسم فروتن رئیس حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر هیئت امنای موسسه بهداری رزمی و مقاومت، محمدعلی محققی مدیرعامل موزش و پرورش موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج)، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی معاون سلامت آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه، امیر دریادار مصطفی مداح معاون بهداشت امداد و درمان و آموزش پزشکی آجا، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان معاون بهداشت امداد و درمان نیروها نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید مجید هاشمی دانا مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم محمدرضا حسینی معاون بهداشت، امداد درمان و آموزش پزشکی ناجا، عبدالناصر نوروززاده نماینده وزارت بهداشت در موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، جلیل عرب خردمند مسئول مرکز تحقیقات سلامت دفاعی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

در این نشست از خانواده شهدای سلامت محمد زارع جوشقانی، محمود قاسم‌پور آبادی و شهیده مهشید گودرز تقدیر شد.

همچنین در این نشست از کتاب‌های تاریخ بهداری سپاه در جنگ، سیر تکاملی بهداری سپاه، تاریخ شفاهی جنگ ایران و عراق به روایت سردار نصرالله فتحیان، عملکرد بهداری رزمی و جنگ نوین ارتش و سپاه در هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.

سرلشکر صفوی: فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس را منتقل کنیم

سرلشکر صفوی در این نشست گفت: اعتقاد بنده این است امسال که چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی است و پنجمین سال هیئت امنا بهداری رزمی، از تجربیات دفاع مقدس و از تجربیات این موسسه بهداری رزمی، مطابق با اهداف اساسنامه برای توانمندسازی در حوزه های سلامت و بهداشت و فرهنگ سازی متناسب با اندیشه و تفکر اسلامی در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنیم.

چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

وی افزود: باید در دانشگاه ها و رشته های علوم پزشکی، ضمن انتقال تجارب دفاع مقدس، فرهنگ و ارزش ها را منتقل کنیم. این یک و این کار بسیار مهم است. پیشنهاد بعدی من تشکیل  تیم های اضطراری مثل زمان جنگ در حوادثی مانند زلزله و سیل و... است.

سردار نصرالله فتحیان مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت هم در این نشست گفت: روز 8 اسفند، روز بمباران شیمیایی بیمارستان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود در تاریخ یا نداریم یا خیلی کم می‌شود دید که بیمارستان را بمباران شیمیایی کرده باشند.

چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نیز گفت: مسئولان در دوره جنگ به موضوع پیشگیری از بیماری‌ها خیلی اهتمام داشتند. در جنگ‌ها یکی از مواردی که باعث افزایش کشته‌ها شده، بیماری‌های واگیردار هستند. در خیلی از موارد حتی کشته های بیماری واگیردار بیشتر از جنگ مستقیم است. در جنگ جهانی اول یکی از مواردی که باعث بیماری و مرگ گسترده سربازان شد، بیماری واگیردار تیفوس بود.

 وی افزود: «جیزم من» رئیس یونیسف در سفر به ایران در گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی اذعان داشت که ایران تنها کشوری است که در طول جنگ نه تنها بیماری واگیردار نداشته بلکه شاخص‌های بهداشتی‌شان بهبود پیدا کرده است. پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در جنگ از جمله مواردی است که بسیار مهم است و می‌تواند ما را در حوادث و رخدادهای آینده کمک کند.

چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

بزرگداشت شهدای مدافع سلامت و تکریم خانواده های آنان

دکتر محمد زارع جوشقانی فرزند شهید دکتر زارع جوشقانی شهید مدافع سلامت، عضو هیات علمی دانشگاه و رییس بیمارستان لبافی نژاد که بر اثر ابتلا به کرونا شهید شدند نیز در سخنانی گفت:  کلیدواژهای که پدر همیشه تاکید می‌کردند این بود که سعی کن هیچوقت تک بعدی نباشی و و خود او هم همیشه به این حرف عمل می کرد. برای همین در همه عرصه ها چه پزشکی چه مدیریتی چه در خانه به عنوان پدر همیشه یک فرد شجاع و در عین حال پیشرو بود. همیشه در حال یادگیری بود و همیشه برای خدمت به مردم مخصوصا مردم مستضعف قلبش میتپید.

وی افزود: یادم هست در شب های اولی که ریاست بیمارستان شهید لبافی نژاد را بر عهده گرفته بود و بیماری کرونا هم شایع شده بود بهشون گفتم پدر بهتون تبریک میگم. هیچ وقت این صحنه از ذهنم خارج نمیشه. گفتند فرصت تبریک گفتن نیست بیمارها دارن از بین میروند و بلافاصله تلفنش را برداشت و دو ساعت با همکارانش مشغول هماهنگی کارها شد

چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

شهید مهشید گودرز با شروع اپیدمی کووید-19 به صورت داوطلبانه در بخش مراقبت های تنفسی کرونا مشغول به کار شد و تا اواسط اردیبهشت ماه در این بخش به خدمت رسانی به بیماران حاد تنفسی پرداخت.

این بانوی شهید بعد از بارداری به  بخش مراقبت های ویژه جنرال و مسمومان انتقال یافت و متاسفانه در نهایت در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان امام علی (ع) کرج دار فانی را وداع گفت.

برادر پرستار شهید مهشید گودرز هم در این مراسم گفت: ایشون به صورت داوطلبانه در بخش کرونا فعالیت میکردن و همیشه هم وقتی ما میپرسیدیم سخت نیست؟ میگفت این شغل یک وظیفه و  دینی بر گردن من گذاشته که باید انجام بدم.

چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

فاطمه تفتی مادر پرستار شهید مهشید گودرز هم گفت: من سی سال در بیمارستان لقمان به عنوان پرستار انجام وظیفه کردم  که دخترم نیز همان جا همکارم شد. کارش رو عاشقانه دوست داشت. همیشه تلاش میکرد از تجربیات من استفاده کند. بیشتر مواقع از شیفت زنگ میزد که مامان میخوام درباره یک مریض باهات مشورت کنم. همیشه میگفت اگر دوباره بخوام شغلی رو انتخاب کنم باز همین شغل رو انتخاب می‌کردم.

چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

سردار دکتر «محمود قاسم‌پور»، جانباز 45 درصد و از رزمندگان بهداری رزمی دوران دفاع مقدس بود که پس از بازنشستگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، داوطلبانه برای درمان رزمندگان مدافع حرم به سوریه رفت و سپس با شیوع بیماری کرونا، در را خدمت به بیماران، به این بیماری مبتلا شد و در شهریور سال جاری، به شهادت رسید.

چرا شهید پورآبادی به درد بیمارستان‌های خصوصی نمی‌خورد؟!

همسر شهید دکتر محمود قاسم پورآبادی هم در این مراسم گفت:‌: ایشان همیشه در بیمارستان های دولتی کار می‌کردند. بعد از بازنشستگی یکی از بیمارستان های خصوصی ایشان را دعوت به کار کردند. بعد از سه چهار ماه آمدند خانه و گفتند من نمیتوانم توی بیمارستان خصوصی کار کنم. می‌گفت وقتی می‌بینم قشر بی بضاعت می‌اید بیمارستان ارجاعشون میدهم به بیمارستان های دولتی که درمان برایشان بی هزینه تمام بشود. دلم نمی‌آید به زحمت بیفتند. می‌گفت من اهل پول گرفتن از مریض نیستم. آن هم قشری که به زحمت پول در می‌آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان