کاخ سفید: راه‌های موثرتری از اعمال تحریم علیه بن سلمان داریم

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که واشنگتن "راه‌های موثرتری" از اعمال تحریم علیه ولیعهد عربستان سعودی در ارتباط با قتل جمال خاشقچی دارد.

کاخ سفید: راه‌های موثرتری از اعمال تحریم علیه بن سلمان داریم

به گزارش اسپوتنیک، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که ایالات متحده "راه‌های موثرتری" نسبت به اعمال تحریم علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دارد، زیرا که وی یکی از رهبران این کشور محسوب می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان در پاسخ به این سوال که چرا ایالات متحده علیه مقامات سعودی تحریم اعمال می‌کند، اما ولیعهد عربستان را که طبق اطلاعات سازمان‌های جاسوسی آمریکا عامل سفارش "ترور روزنامه نگار جمال خاشقچی" بوده است را تحریم نمی‌کند، وی پاسخ داد: از نظر تاریخی، حتی در تاریخ معاصر، هم در دولت‌ دموکرات‌ها و هم در دولت جمهوری خواهان، هیچ تحریمی علیه رهبران دولت‌های خارجی در هنگام داشتن روابط دیپلماتیک و حتی در عدم روابط دیپلماتیک، اعمال نشده است.

جنیفر ساکی تصریح کرد: واشنگتن ابزارهای دیگری در دست دارد که از وقوع اتفاقاتی نظیر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار جلوگیری کند که این ابزارها همچنان به آمریکا اجازه خواهند داد تا با عربستان سعودی در حوزه‌های دیگر و بر اساس منافع ملی آمریکا به همکاری ادامه دهد.

وی افزود: ما پنهان کاری نکردیم و روشن ساختیم که آنها را در صحنه جهانی و حتی با اقدام مستقیم مسئول خواهیم دانست.

لازم به ذکر است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که واشنگتن علیه 76 مقام عربستان سعودی در خصوص قتل جمال خاشقچی محدودیت‌های روادید صادر کرده است.

شایان ذکر است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در 20 اکتبر همان سال قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تایید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از "درگیری" با چند نفر در داخل کنسولگری "فوت" کرده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان