تاکید بر جدیت مدیران دستگاه‌های اجرایی تا آخرین لحظات عمر دولت

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دولت خود را مکلف به خدمتگزاری به مردم تا آخرین لحظه می داند، به مدیران دستگاه های اجرایی تذکر داد که حق سستی و کوتاهی در وظایف قانونی خود را ندارند و تا آخرین لحظه باید با جدیت پای کار باشند.

تاکید بر جدیت مدیران دستگاه‌های اجرایی تا آخرین لحظات عمر دولت

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، شورای اداری استان با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

تاکید بر نقش مشاوره‌ای دیوان محاسبات

محمدمهدی شهریاری گفت: دیوان محاسبات می تواند در مشاهده با تخلفات احتمالی دستگاه های اجرایی که عمدتا ناشی از ناآگاهی است از کارکرد مشاوره ای بیشتر استفاده کند.
وی برخورد با متخلفین را امری واجب در راستای امید آفرینی و افزایش اعتماد عمومی دانست و گفت: یکی از دلایل ناامیدی در بین مردم، بیان اختلافات بین دستگاهی در بطن جامعه است. نباید با مشکلات بین دستگاهی که می توان در فضایی همدلانه و مشترک نسبت به حل آنها اقدام کرد موجبات ناراحتی و ناامیدی مردم را فراهم نمود.
استاندار آذربایجان‌غربی به مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم نیز اشاره کرد و گفت: دشمن از طریق تحریم های مالی مختلف نسبت به صادرات کشور مانع ایجاد کرده است و این امر باعث کاهش شدید درآمدها شده است.
شهریاری افزود: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری برای عبور از تحریم ها و خنثی سازی دسیسه ها به وحدت و همدلی و یکصدایی نیاز دارد.
وی به دستاوردهای دولت در استان نیز اشاره کرد و از رشد شاخص های اقتصادی، بهبود شاخص های عمرانی و زیربنایی گفت و افزود: علاوه بر احیای دریاچه ارومیه به عنوان نگین دستاوردهای دولت در این استان، راه آهن، پروژه های بیمارستانی، آب، گاز و اینترنت روستایی نیز از میانگین کشوری فراتر رفته است.

پرداخت 550 میلیارد تومان تسهیلات در راستای جهش تولید

نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با اشاره به نام‌گذاری سال 99 به‌عنوان سال جهش تولید، اظهار داشت: برای عملیاتی کردن این شعار مهم برنامه‌ها در سطح استان در شش سرفصل و 31 محور به تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده و از ابتدای سال‌جاری تاکنون 421 پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ‌بر 430 میلیارد تومان و 3 هزار و 560 نفر فرصت اشتغال در استان به بهره‌برداری رسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از عملیاتی شدن پرداخت 550 میلیارد تومان تسهیلات در راستای جهش تولید خبر داد و گفت: در طول خدمت دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی انجام شده در آذربایجان‌غربی منجر به صدور یک‌هزار و 366 پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت با اعتباری بالغ‌بر 4 هزار و 500 میلیارد تومان و 15 هزار و 700 نفر فرصت شغلی شده است.
وی با بیان این‌که بر اساس نتایج مطالعات اتاق بازرگانی ایران حاصل از پایش ملی محیط کسب‌وکار در پاییز 1399، آذربایجان‌غربی به همراه سمنان و زنجان دارای ممتازترین وضعیت محیط کسب و کار است، افزود: آذربایجان‌غربی همچنین در سه ماهه نخست و دوم امسال به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را از آن خود کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند رو به رشد صادرات آذربایجان‌غربی گفت: میزان صادرات استان تاکنون 2 میلیارد و 900 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 98 یک میلیارد و 300 میلیارد دلار افزایش یافته است.

دیوان محاسبات به دنبال پرونده سازی نیست

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه دیوان محاسبات کثرت تشکیل پرونده را برای خود افتخار نمی داند گفت: به دنبال پرونده سازی نیستیم بلکه سعی داریم در مسیر قانون کمک حال مدیران برای صیانت از بیت المال باشیم.
کامیار توجه صرف به پرستیژ مدیریتی را یک آفت دانست و در ادامه از رویکرد مردم پایه دیوان محاسبات گفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان