حشدشعبی: آمریکا به مواضع ما حمله کرد نه خاک سوریه

سازمان حشدشعبی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله اخیر آمریکا به مواضع این نیروها در مرز عراق صورت گرفته است نه داخل خاک سوریه.

به گزارش «تابناک» به نقل از موازین نیوز، سازمان حشدشعبی عراق به حمله اخیر آمریکا به مرز عراق و سوریه واکنش نشان داد.

حشدشعبی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ما چند روز پیش مورد تجاوز نظامیان آمریکا قرار گرفتند که به شهادت یکی از رزمندگان ما منجر شد و حاکمیت، امنیت و ثبات عراق را مورد تأثیر قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: حشدشعبی مدتی برای تکمیل شدن روایات در خصوص این تجاوز منتظر ماند و مشخص گردید که رزمندگان ما برخلاف گفته‌های نیروهای متجاوز آمریکایی در عمق خاک سوریه حضور نداشتند بلکه در نوار مرزی بین دو کشور برای حمایت از خاک عراق در مقابل تروریسم مستقر بودند.

حشدشعبی ادامه داد: پس از اطمینان از این موضوع به صورت رسمی اعلام می‌کنیم که رزمندگان ما در خط دفاعی عراق حضور داشتند و این تجاوز هشداری درباره تحولات خطرناک در آینده است که باید مانع تحقق آن شد.

در ادامه بیانیه حشدشعبی آمده است: مراجع ذیربط باید به وظیفه خود در قبال فرزندان حشد که برای امنیت عراق فداکاری کرده و می‌کنند، عمل نمایند.

این بیانیه در پایان می‌افزاید: برای این شهید مقاوم و تمام شهدای عراق که با شجاعت و دلیری مقابل تروریسم ایستادند عزت و علو درجات خواستاریم.

گفتنی است که جنگنده‌های آمریکایی بامداد جمعه منطقه مرزی بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان