تحلیلگر بلومبرگ: قدرت آیپد پرو ۲۰۲۱ در حد مک‌های M۱ خواهد بود

یکی از تحلیلگران صنعت تکنولوژی معتقد است آیپد پرو جدید قدرتی در حد و اندازه مک‌های مبتنی بر چیپست قدرتمند M۱ خواهد داشت.

تحلیلگر بلومبرگ: قدرت آیپد پرو 2021 در حد مک‌های M1 خواهد بود

یکی از تحلیلگران صنعت تکنولوژی معتقد است آیپد پرو جدید قدرتی در حد و اندازه مک‌های مبتنی بر چیپست قدرتمند M1 خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود قلب تپنده آیپد پرو 2021 مبتنی بر چیپست A14 باشد که در سری آیفون 12 نیز به کار رفته است. این چیپست که با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید شده، قدرت پردازشی آیپد پرو جدید را در مقایسه با مدل فعلی با چیپست A12Z بایونیک، به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

حال، «Mark Gurman»، تحلیلگر بلومبرگ می‌گوید مدل جدید آیپد پرو از لحاظ عملکرد فراتر از انتظارات خواهد بود و قدرتی برابر با مک‌های مبتنی بر چیپ قدرتمند M1 را به ارمغان خواهد آورد.

چیپست جدید احتمالاً A1Z یا A14X نام خواهد داشت و اگر واقعاً قدرتش در حد مک‌های M1 باشد، می‌توان انتظار سرعتی خیره کننده را در آیپد پرو جدید داشت. جالب اینکه چیپست قبلی یعنی A12Z نیز بسیار قدرتمند بود و حالا قرار است به لطف پردازنده قدرتمندتر، اجرای برنامه‌ها باز هم روانتر و سریع‌تر شود.

پیش‌بینی می‌شود آیپد پرو 2021 از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل فعلی نکرده باشد، البته ممکن است در صورت برخورداری از نمایشگر Mini-LED (احتمالاً 12.9 اینچی)، ضخامت بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، بر اساس برخی شایعه‌ها، این تبلت از شبکه 5G (زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلیمتری) پشتیبانی می‌کند تا مشکلی از بابت اتصال به اینترنت پرسرعت وجود نداشته باشد. علاوه بر این‌ها، انتظار می‌رود مدل جدید در بخش دوربین نیز قوی‌تر ظاهر شود.

بر اساس برخی گزارش‌ها، اپل ماه جاری (مارس) از آیپد پرو 2021 رونمایی می‌کند، البته کمپانی کوپرتینونشین فعلاً چنین گزارشاتی را تأیید نکرده است. اواخر بهمن ماه، «جان پراسر»، از منابع آگاه دنیای فناوری مدعی شد که ردیاب بیسیم «ایرتگ» و چندین مدل آیپد پرو جدید در ماه مارس (اسفند 99 تا فروردین 1400) رونمایی می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان