آغاز ساخت نیروگاه ۱۴۰۰مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه

فرماندار سیریک با اشاره به سخنان اخیر وزیر نیرو درخصوص دریافت ضمانت‌نامه بانکی استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه افزود: این طرح با تسهیلات پیمانکار جدید روسی اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است.

آغاز ساخت نیروگاه 1400مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد جمالدینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید میدانی از زمین نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک افزود: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه جهت اجرای نیروگاه 1400 مگاواتی این شهرستان دریافت شده است.
وی بیان داشت: نیروگاه سیریک به لحاظ جایگاهی که در پایداری شبکه برق جنوب و جنوب شرق کشور دارد، بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار سیریک اظهارداشت: این طرح از چند سال پیش با هماهنگی به عمل آمده جزو طرح‌هایی محسوب می‌شود که در گذشته برای استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه در اولویت قرار گرفت.
وی اضافه کرد: امیدواریم که با انجام تشریفات مربوطه از سمت ایران هر چه زودتر کارهای اجرایی این طرح به شکل معناداری آغاز شود.
عملیات اجرایی نیروگاه بخار 1400 مگاواتی و پُست فشار قوی بلافصل آن با تامین مالی (فاینانس) دولت روسیه اسفند 95 در روستای کرپان سیریک هرمزگان آغاز شد.
70درصد این قرارداد سهم طرف غیرایرانی و 30 درصد سهم شرکت‌های ایرانی است که از توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده می‌شود. 
اعتبار این طرح 1.4میلیارد یورو بوده که از این میزان 85 درصد یعنی 1.2 میلیارد یورو توسط طرف روسی و مابقی از منابع داخلی دولت تامین خواهد بود. 
با توجه به معرفی پیمانکار جدید از سوی وزارت انرژی روسیه برای ساخت نیروگاه هزار و 400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان، مذاکره های قراردادی با این شرکت از ابتدای سال آغاز شد که پس از برگزاری 90 جلسه در نهایت توافق لازم با شرکت روسی انجام و قرارداد به امضای طرفین رسید.
نیروگاه بخار 1400 مگاوتی سیریک در 140 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷﺮق ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﻨـﺪرﻋﺒﺎس و 30 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺟﻨـﻮب ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﯿﻨﺎب در ساحل دریای عمان ساخته می‌شود.
استان هرمزگان هم اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق است که با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس و نیروگاه سیریک تعداد آن‌ها به پنج واحد افزایش می‌یابد.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان