آمادگی نیروگاه های برق هرمزگان در پیک تابستان سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان از آماده شدن واحدهای نیروگاهی استان برای گذر از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

آمادگی نیروگاه های برق هرمزگان در پیک تابستان سال 1400

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا مهرانی با بیان اینکه هر چه قدر این تعمیرات به موقع و دقیق‌تر باشد با آسودگی بیشتری می‌توانیم از پیک بار عبور کنیم، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های سالیانه و از پیش تعیین شده در راستای بهبود وضعیت و بالا بردن آمادگی تولید در نیروگاه‌های برق، عملیات تعمیرات در هر سال و در زمان کاهش مصرف برق انجام می‌گیرد تا خاموشی و توقف تولید در زمان اوج نیاز مصرف شبکه حداقل گردد.
وی با اعلام اتمام عملیات تعمیرات اساسی 4 واحد نیروگاهی در سطح استان تصریح کرد: تاکنون اورهال واحد 1 گازی نیروگاه خلیج فارس به ظرفیت 165 مگاوات، تعمیرات نیمه اساسی واحد 3 گازی نیروگاه ایسین و تعمیرات اساسی واحد گازی نیروگاه هرمز هر یک به ظرفیت 162 مگاوات و همچنین اورهال واحد گازی 37 مگاواتی نیروگاه پاسارگاد قشم به پایان رسیده است.
مهرانی ادامه داد: علاوه بر این اورهال واحد 2 بخاری نیروگاه بندرعباس و واحد 4 گازی نیروگاه خلیج فارس نیز مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در حال انجام است و پیش بینی می‌گردد تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده این واحدها هم وارد مدار شوند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه، در پیک مصرف انرژی الکتریکی قرار داریم، عنوان کرد: زمان تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی معمولاً در خارج از این بازه زمانی برنامه ریزی می‌شود.
شایان ذکر است سبد تولیدی برق حرارتی در استان هرمزگان در مجموع با ظرفیت نامی 3590 مگاوات شامل نیروگاه‌های حرارتی بندرعباس با ظرفیت 1330 مگاوات، سیکل ترکیبی خلیج فارس با ظرفیت 990 مگاوات، سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت 648 مگاوات، سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت 340 مگاوات، سیکل ترکیبی هرمز با ظرفیت 162 مگاوات، گازی پاسارگاد قشم با ظرفیت 70 مگاوات و نیروگاه آب و برق مپنای قشم با ظرفیت 50 مگاوات است.
تعمیرات اساسی یکی از مهمترین، حساس‌ترین و در عین حال پرهزینه ترین اقدامات و رویدادها در صنعت نیروگاهی به شمار می‌رود که براساس دستورالعمل‌ها و استانداردها و با توجه به مدت زمان کارکرد واحدها بایستی صورت پذیرد. بدین منظور کلیه قسمت‌ها و قطعات توربین، ژنراتور، سیستم سوخت رسان و دیگر بخش‌های واحد دمونتاژ شده و پس از بازبینی، اقدامات لازم از قبیل تمیزکاری، روغن کاری، انجام تعمیرات، عملیات حرارتی، تعویض قطعات معیوب و بازسازی و بهینه سازی تأسیسات انجام می‌شود.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان