خبر خوش مجلس برای دانشجو معلمان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از تعدیل کسر از حقوق دانشجومعلمان از رقم ۴۵ به ۲۰ درصد خبر داد و گفت: کسر از حقوق دانشجومعلمان موجب می‌شد رقم دریافتی این عزیزان قابل توجه نباشد ولی این مصوبه کمک خوبی در سال ۱۴۰۰ برای دانشجو معلمان است.

به گزارش تابناک، محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تصویب بند الحاقی(3) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه، عنوان کرد: بر اساس این بند، وزارت آموزش و پرورش مجاز است پس از تصویب هیات امناء دانشگاه فرهنگیان نسبت به کسر حداکثر 20 درصد از حقوق دانشجو معلمان برای امور رفاهی آنان اقدام کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی سال‌های گذشته 45 درصد از حقوق پرداختی به دانشجو معلمان کسر می‌شد که این رقم در کمیسیون تلفیق مجلس و پیشنهادات نمایندگان کمیسیون آموزش در تلفیق به 20 درصد کاهش پیدا کرد.

وی یادآور شد: این رقم کسر از حقوق برای خدمات رفاهی، سلف و خوابگاه دانشجومعلمان صرف می‌شد و در نهایت رقم قابل توجهی به دانشجومعلمان پرداخت نمی‌شد اما با مصوبه مجلس این ارقام تعدیل و منطقی شد.

زاهدی تصریح کرد: این مصوبه به پیشنهاد کمیسیون آموزش در تلفیق مطرح و مصوب شد و نهایتا در صحن علنی مجلس نیز رأی آورد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه 500 میلیارد تومان برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: محل درآمدی پیش بینی شده برای جبران این هزینه در تبصره 14 لایحه بودجه دیده شده است تا این مصوبه بار مالی پیش بینی نشده نیز نداشته باشد./

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان