راه‌اندازی ۲هزار پایگاه برای جشن نیکوکاری در قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: دو هزار و ۴۷۰پایگاه ثابت و سیار در سطح استان آماده دریافت کمک های مردمی در جشن نیکوکاری هستند.

راه‌اندازی 2هزار پایگاه برای جشن نیکوکاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری و در سالن جلسات کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، گفت: کمیته امداد دومین نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دست مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی تأسیس شده است و نام مبارک ایشان بر تارک آن می درخشد.

او ادامه داد: نهادی که متولی رسیدگی به وضعیت نیازمندان وفقراست ولی در ایجاد فقر هیچ نقشی ندارد چراکه فقر در به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در جامعه و کاستی ها و کوتاهی های برخی دستگاهها ایجاد می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد تلاش می کند تا با ظرفیت سازی و استفاده از توان اقشار مختلف، بستر خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کند.

او افزود: هر ساله در این ایام جشن نیکوکاری برگزار می شود تا با توجه به مشکلات اقتصادی به ویژه در شرایط امروز کمک به نیازمندان به ویژه برای ایام عید نوروز فراهم شود.

حق گویان عنوان کرد: در حوزه دانش آموزی علیرغم تهیه و توزیع بیش از هزار و 400دستگاه تبلت بین دانش آموزان نیازمند، 700دانش آموز تحت حمایت فاقد ملزومات آموزشی برای بهره مندی از آموزش از راه دور هستند.

او خاطرنشان کرد:  تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیت های مختلف مردمی استفاده کنیم تا خانواده ای نباشد  که دغدغه تحصیل دانش آموزش را داشته باشد.

حق گویان گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه"  در روز چهارشنبه  13اسفند با نواختن زنگ نیکوکاری به صورت نمادین در مدارس استان آغاز خواهد شد که این مراسم در قزوین در دبیرستان آلومتک برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: روز پنجشنبه 14 اسفند ماه، دو هزار و 470پایگاه ثابت و سیار در مناطق مختلف استان از قبیل معابر، مراکز نیکوکاری، مدارس، دانشگاه ها، مساجد، بیمارستان ها و مصلاهای نماز جمعه آماده دریافت کمک های مردمی در جشن نیکوکاری هستند.

او اعلام کرد: جمعه 15اسفند ماه هم در مناطقی که نماز جمعه برگزار می شود پایگاه جشن نیکوکاری برقرار می شود و کمک های مردمی جمع آوری می شود.

حق گویان تأکید کرد: جمع آوری وجوهات نقدی و غیرنقدی از طریق 17 اداره در سطح استان انجام خواهد شد همچنین مردم عزیز و خیران با شماره کارت 6037991899960201 و کد مهربانی #028*8877* و همچنین سایت   www.33808.ir می توانند مساعدت های خود را اهدا کنند و درصدد هستیم بلافاصله بعد از جمع آوری کمک ها و در کوتاه ترین زمان این کمک ها به دست خانواده های نیازمند تقدیم شود.

او با اعلام اینکه سال گذشته 6میلیارد و 700میلیون تومان هدایای نقدی و غیر نقدی مردمی در جشن نیکوکاری جمع آوری شد، توضیح داد: کار جمع آوری کمکهای مردمی در این زمینه از یک ماه گذشته شروع شده و پیش بینی می شود در جشن نیکوکاری امسال بیش از 9میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های اصلی و راهبردی کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است که یکی از بحث های مهم توانمندسازی موضوعات فرهنگی و توانمند سازی فکری و بوده و اقدام دیگر در حوزه توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی است که در این بخش ایجاد فرصتهای شغلی مطرح است.

حق گویان گفت: امسال با توجه به اینکه سهمیه استان ما نزدیک به 5هزار  فرصت شغلی بود تا به امروز در سطح استان برای 7هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد  شده است و قزوین استان پیشرو در ایجاد اشتغال در سطح کشور است و رتبه نخست کشوری را با توجه به سهمیه ابلاغی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در زمینه کاریابی هم 970نفر تا به امروز به بنگاه های اقتصادی و شرکت های تولیدی معرفی و مشغول به کار شدند؛ ما خدماتی هم به بنگاه های اقتصادی پرداخت می کنیم به طوری که هر بنگاهی که افراد تحت حمایت ما را جذب کند 50میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان