تصادف سنگین تایگر وودز به نفع برند جنسیس تمام شد

یکی از خبرهای پر سر و صدای روزهای اخیر دنیای ورزش، تصادف شدید تایگر وودز گلف‌باز مشهور آمریکایی است. در این سانحه، وودز ۴۵ ساله به شدت از ناحیه پا دچار صدمه شد، طوری که پزشکان مجبور شدند بلافاصله پس از انتقال وی به بیمارستان، پای وی را جراجی کنند

تصادف سنگین تایگر وودز به نفع برند جنسیس تمام شد

یکی از خبرهای پر سر و صدای روزهای اخیر دنیای ورزش، تصادف شدید تایگر وودز گلف‌باز مشهور آمریکایی است. در این سانحه، وودز 45 ساله به شدت از ناحیه پا دچار صدمه شد، طوری که پزشکان مجبور شدند بلافاصله پس از انتقال وی به بیمارستان، پای وی را جراجی کنند. اما آنچه که این اتفاق را مورد توجه رسانه‌های خودرویی قرار داده، استفاده آقای وودز از یک دستگاه کراس‌اوور جدید جنسیس GV80 در روز حادثه بوده است.

امدادگران اعزام شده به محل حادثه، به تمجید از ایمنی بالای جنسیس GV80 پرداخته و اعتقاد دارند این کراس‌اوور لوکس کره‌ای نقشی حیاتی در زنده ماندن آقای وودز یا جلوگیری از مصدومیت‌های شدیدتر ایفا کرده است. این اظهارنظر از سوی نیروهای امدادی سبب شده، برند جنسیس اکنون در کانون توجه قرار گیرد.

کارل برائور (Karl Brauer) از تحلیلگران وبسایت iSeeCars.com در مصاحبه با نیویورک پست، در پاسخ به برخی منتقدان که نسبت به استفاده تایگر وودز از جنسیس GV80 خرده گرفته و این تصادف را باعث خدشه‌دار شدن اعتبار برند کره‌ای می‌دانند، گفته حواشی مربوطه شاید 24 یا 48 ساعت دوام بیاورند، ولی توجه عموم مردم به جنسیس برای مدتی بسیار طولانی‌تر ماندگار خواهد شد.

محصولات جدید جنسیس از اکثر بررسی‌ها سربلند بیرون آمده و موفق شده‌اند نظر مثبت خبرنگاران خودرویی را به خود جلب کنند. این برند نوپا در ارزیابی‌های موسساتی چون جی دی پاور بسیار خوش درخشیده و از نظر کیفیت اولیه توانسته تمامی رقبای لوکس را کنار بزند. در ارزیابی میزان قابل اتکا بودن هم، این برند جایگاهی بهتر از مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی دارد.

در بدو تولد، جنسیس بر تولید مدل‌های سدان تمرکز داشت. اما با توجه به گرایش مشتریان به سمت‌مدل‌های شاسی‌بلند، این امر باعث شد برند جنسیس آنگونه که انتظار می‌رفت، رشد نکند.

گرت نلسون (Garrett Nelson)، از موسسه CFRA Research بر این باور است ماجرای اخیر تایگر وودز و زنده ماندن وی در این تصادف شدید، به نفع جنسیس تمام شده و به مشتریان این اطمینان را خواهد داد که محصولات آن ایمن و مطمئن هستند. وی در این رابطه گفته به نظر نمی‌رسد تصادف مذکور ربطی به عملکرد خودرو یا عمل نکردن تجهیزات GV80 داشته باشد. از دید وی مردم وقتی شدت آسیب وارد شده به خودرو را ببینند، نسبت به زنده ماندن آقای وودز ابراز تعجب کرده و به این نتیجه خواهند رسید که اتومبیلش او را نجات داده است.

ناگفته نماند جنسیس GV80 در دی‌ماه 1398 معرفی شد. این کراس‌اوور سایز متوسط رقیب مرسدس بنز GLE و ب‌ام‌و X5 به شمار رفته و در حالت استاندارد از 10 ایربگ سود می‌برد. یکی از این ایربگ‌ها مابین صندلی‌های جلو نصب شده تا در برخوردهای جانبی از وارد شدن صدمات شدید به سر راننده یا سرنشین کناری پیشگیری شود.

سایر تجهیزات مربوط به ایمنی جنسیس GV80 عبارتند از کروز کنترل هوشمند، سیستم جلوگیری برخورد از جلو، سیستم جلوگیری برخورد از عقب، سیستم مدیریت حرکت در اتوبان، اخطار سطح هوشیاری راننده، اخطار وجود ترافیک در عقب و سیستم کمکی پیشگیری از برخورد حین پارک.

این را هم اضافه کنیم مدل پایه از GV80 نیروی خود را از موتور 2.5 لیتری توربو که توانایی تولید 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور را دارد، دریافت می‌کند. موتور 3.5 لیتری V6 توربو نیز وظیفه تامین نیروی تریم های رده بالا را بر عهده گرفته و طبق کاتالوگ قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان