دو درصد دارایی، مالیات ثروتمندان آمریکا

آیا ثروتمندان آمریکا را مجبور به پرداخت مالیات بیشتر خواهند کرد؟

دو درصد دارایی، مالیات ثروتمندان آمریکا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، طرح «دابد» (Dubbed) موسوم به «قانون مالیات فرا میلیونرها» (Ultra Millionaire Tax Act)  از سوی الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست و داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب دموکرات، به کنگره ارائه شد.

صد ثروتمند آمریکایی در صورت تصویب طرح موسوم به «دابد» که از سوی دموکرات ها ارائه شده است، ناگزیر به پرداخت حدود 78 میلیارد دلار مالیات برای سال 2021 میلادی خواهند شد.

مطابق با گزارش تارنمای نامبرده، به موجب این طرح و در صورت تصویب و قانونی شدن آن، از شهروندان آمریکایی که ثروت آنها بیش از 50 میلیون دلار است خواسته می شود تا سالانه دو درصد از دارایی خود را بعنوان مالیات پرداخت کنند و چنانچه ثروت آنها به یک میلیارد دلار برسد؛ علاوه بر آن باید  مالیات اضافه (Surtax)  به میزان یک درصد دیگر پرداخت کنند.

درصورت تصویب چنین قانونی آنگاه، «جف بزوس» (Jeff Bezos) ثروتمندترین مرد جهان، حداقل باید پنج میلیاردو 400 میلیون دلار از دارایی خود را بعنوان مالیات به دولت فدرال بپردازد و «الون ماسک» (Elon Musk)  نیز ناگزیر به پرداخت پنج میلیارد و 200 میلیون دلار مالیات خواهد شد.

چنانچه این طرح از سوی کنگره آمریکا تصویب شود، بیل گیتس نیز باید چهار میلیارد دلار و مارک زاکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیس بوک نیز دو میلیاردو 900 میلیون دلار باید از ثروت خود را بعنوان مالیات پرداخت کنند. در سال 2020 میلادی 100 ثروتمند آمریکایی در مجموع 598 میلیارد دلار به دارایی های خود افزوده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان