تولید انبوه واکسن ویروس کرونا در ایران تصویب شد

در حالی که تولید انبوه واکسن علیه کرونا تأیید شده بود، ایران روز سه شنبه آخرین مرحله آزمایش واکسن خود را علیه ویروس کرونیا با واکسن رازی-کووو پارس آغاز کرد.

تولید انبوه واکسن ویروس کرونا در ایران تصویب شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد حسن فلاح مهرآبادی معاون رئیس موسسه رازی در ایجاد و تولید سرم و واکسن، گفت: ما امیدواریم که مرحله نهایی آزمایش انسانی این محصول حیاتی در آینده نزدیک به اتمام برسد، که به ما امکان می دهد هرچه سریعتر تولید آن را در مقیاس صنعتی آغاز کنیم.

پیش از این، طبق گفته فلاح مهرآبادی، واکسن ایرانی بر روی حیوانات آزمایش شده و نتایج رضایت بخشی را ارائه داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که از آخرین مرحله آزمایشات انسانی نیز همین نتایج دلگرم کننده حاصل شود.

در مرحله اول آزمایش، 133 داوطلب شرکت کردند که از این تعداد 13 نفر ابتدا واکسینه شدند، بقیه بعداً طبق برنامه واکسینه شدند، پس از اتمام موفقیت آمیز این آزمایش، آزمایشات روی 500 داوطلب از استانهای مختلف ایران آغاز شد. اکنون آخرین مرحله آزمایش آغاز شده است.

پیش از این، رسانه های ایرانی گزارش داده بودند که استفاده گسترده از واکسن تولید شده توسط متخصصان محلی در ایران در ماه آوریل در این کشور آغاز می شود.

به گفته محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (سازمان دولتی نظارت بر تولید واکسن ویروس کرونا)، واکسن ایرانی نتایج بسیار خوبی در مقابله با ویروس کرونا در انگلیس نشان داده است.

در 9 فوریه، ایران با استفاده از داروی روسی "اسپوتنیک وی" واکسیناسیون داوطلبانه رایگان جمعیت را علیه ویروس کرونا آغاز کرد.

در مرحله اول، برنامه ریزی شد که کارکنان بهداشتی و مراقبت های ویژه واکسینه شوند. مرحله بعدی واکسیناسیون بقیه کارکنان بهداشت و درمان و افراد بالای 65 سال خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان