آمریکا ایران را به دیپلماسی سازنده فرا می خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، اذعان کرد: ما آمادگی گفتگو با ایران را داریم تا راه پیشرفت [براساس] بازگشت متقابل به پیروی از برجام را بررسی کنیم.

آمریکا ایران را به دیپلماسی سازنده فرا می خواند

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، در جلسه توجیهی منظم خبرنگاران اعلام کرد: دولت آمریکا از دولت ایران می خواهد که به مذاکرات سازنده دیپلماتیک بپردازد تا راهی برای بازگشت هر دو کشور به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که برای حل مسئله هسته ای تهران طراحی شده است، تعیین کند.

پرایس افزود: همانطور که روز قبل گفتم، هنگامی که موضوع به ایران می رسد، ما متعهد می شویم که در تلاش های معنادار دیپلماتیک برای تسهیل بازگشت متقابل به تعهدات برجامی، همکاری خود را تجدید کنیم.

نماینده آمریکا گفت: ما قصد داریم با شرکای گروه "پنج به علاوه یک" (اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان) ارتباط نزدیک داشته باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: ما آمادگی گفتگو با ایران را داریم تا راه پیشرفت [براساس] بازگشت متقابل به پیروی از برجام را بررسی کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: ما همچنین می دانیم که بازگشت متقابل [برجام] بدون مشارکت همه طرف ها در دیپلماسی سازنده امکان پذیر نیست.

پرایس گفت: "از طرف ما، این دیپلماسی سازنده به دقت با متحدان و شرکای اروپایی هماهنگ خواهد شد. اصولی خواهد بود، هوشیارانه خواهد بود و هدف آن خواهد بود که اطمینان حاصل کند برای ایجاد محدودیت های قابل تأیید در برنامه هسته ای ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نمی یابد.

وی متعهد شد که ایالات متحده "از نظر راه آینده با" سه کشور اتحادیه اروپا و به طور گسترده تر با گروه پنج به علاوه یک هماهنگی نزدیک داشته باشد.

پرایس اطمینان داد که ایالات متحده آمادگی دارد در مسئله قالب مذاکرات با مشارکت ایران انعطاف پذیر باشد.

در همان زمان، او استدلال کرد که ایالات متحده در دو سطح استراتژیک و تاکتیکی راه را به روشی معنی دار ترسیم کرده است. استراتژیک [فرمول] برای انطباق است. اگر ایران به پیروی کامل از برجام بازگشت، در این صورت ما آماده انجام همین کار خواهیم بود. ما به تعهدات خود تحت برجام عمل خواهیم کرد.

پرایس ادامه داد: پیشنهاد تاکتیکی <...> است که ما چند هفته پیش گفتیم. اگر اتحادیه اروپا، به عنوان یک واسطه [با ایران] جلسه ای ترتیب دهد، ما آماده خواهیم بود که به همراه متحدان و شرکای اروپایی خود در آن شرکت کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت: ما دوباره معتقدیم که بازگشت به انطباق با [برجام] نمی تواند اتفاق بیفتد مگر اینکه همه طرفین در مورد این جزئیات بحث کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان