سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۲۱ سه تراشه اگزینوس معرفی می‌کند

سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۲۱ سه چیپست جدید اگزینوس معرفی می‌کند: یک چیپست میان رده از سری ۸۰۰، یک چیپست بالا رده از سری ۱۲۰۰ و یک چیپست پرچمدار از سری ۲۲۰۰. دو چیپست آخر احتمالا از گرافیک ساخته شرکت AMD مبتنی بر معماری RDNA استفاده خواهند کرد.

سامسونگ احتمالا در سال 2021 سه تراشه اگزینوس معرفی می‌کند

سامسونگ احتمالا در سال 2021 سه چیپست جدید اگزینوس معرفی می‌کند: یک چیپست میان رده از سری 800، یک چیپست بالا رده از سری 1200 و یک چیپست پرچمدار از سری 2200. دو چیپست آخر احتمالا از گرافیک ساخته شرکت AMD مبتنی بر معماری RDNA استفاده خواهند کرد.

بر اساس توئیت یک منبع موثق، سامسونگ گرافیک این تراشه را در ماه ژوئن به‌صورت دمو معرفی می‌کند، اما خود تراشه به شکل کامل در دنباله سال رونمایی خواهد شد. اولین گوشی‌هایی که از تراشه‌های مجهز به گرافیک AMD بهره می‌برند، احتمالا تا سال 2022 از راه نمی‌رسند. با این حال، گفته‌های فعلی همه در حد گمانه‌زنی است و اطلاعات موثقی از سامسونگ در دسترس نیست.

چیپست‌های جدید اگزینوس که از گرافیک AMD استفاده می‌کنند علاوه بر گوشی‌های هوشمند احتمالا برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی هم عرضه می‌شوند. به گزارش ZDNet Korea، در سه‌ماهه سوم 2020 یعنی پس از معرفی احتمالی نسل جدید گلکسی نوت لپ‌تاپی با اگزینوس 2200 معرفی خواهد شد. لپ‌تاپ‌های قبلی سامسونگ که از پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم استفاده می‌کردند، همگی با چیپست‌های شرکت کوالکام راهی بازار شدند.

چیپست میان رده سری اگزینوس 800 دیروز توسط وب‌سایت Galaxy Club رویت شد. این تراشه احتمالا با شماره مدل S5E5515 زیر دست مهندسان سامسونگ قرار دارد و هنوز در مرحله تولید است. این چیپست می‌تواند جانشینی برای اگزینوس 850 (با شماره مدل S5E3830) باشد، با این حال فعلا اطلاعات کمی از این چیپست در دسترس است.

دیروز در گزارشی اعلام شد که اگزینوس 2200 در آزمایش‌های اولیه نسبت به تراشه A14 بایونیک اپل بسیار قوی‌تر ظاهر شده است. گفته می‌شود که عملکرد CPU اگزینوس 2200 نسبت به اگزینوس 2100 حدود 25 درصد بهتر است، اما عملکرد GPU آن تا 2.5 برابر از اگزینوس 2100 سریع‌تر خواهد بود. شاید همکاری با AMD بالاخره تراشه‌های سامسونگ را در جایگاهی بالاتر از رقبا قرار دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان