بلاتکلیفی در بازار نفت/ چرا قیمت‌ها بالا نرفت؟

فارس نوشت: قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به ۶۳.۲۳ دلار در هر بشکه افزایش یافت اما بلاتکلیفی در مورد میزان نفتی که اوپک پلاس به بازار سرازیر می کند و یک افزایش بزرگ در ذخایر نفت خام آمریکا، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

بلاتکلیفی در بازار نفت/ چرا قیمت‌ها بالا نرفت؟

با امیدواری به بهبود تقاضا به علت پیشرفت در عرضه واکسن در آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

در عین حال، بلاتکلیفی در مورد میزان نفتی که اوپک پلاس به بازار سرازیر می کند و یک افزایش بزرگ در ذخایر نفت خام آمریکا، مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت برنت با 53 سنت افزایش 63.23 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 53 سنت افزایش 60.28 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در ساعات اولیه معاملات کاهش یافته بودند. به گفته تحلیلگران، به لطف عرضه واکسن امید به بهبود تقاضا افزایش یافته است و این امر مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها شد.

بلاتکلیفی در بازار نفت/ چرا قیمت‌ها بالا نرفت؟

پس از تایید واکسن جانسون جانسون، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد آمریکا واکسن کافی برای هر بزرگسال آمریکایی تا پایان ماه می در اختیار دارد.

اما، توجه اصلی بازار بر نشست فردای اوپک پلاس است. اکنون این گروه به طور کلی دیدی مثبت به بازار نفت نسبت به سال گذشته دارد. بازار تا حدی زیادی انتظار دارد، آنها تولید خود را افزایش دهند و با پایان دادن کاهش داوطلبانه عربستان، میزان تولید خود را حدود 1.5 میلیون بشکه در روز بیشتر کنند.

با این حال، گروه کارشناسان اوپک پلاس معتقد هستند که افزایش اخیر قیمت نفت، بیشتر توسط بازیگران مالی ایجاد شده است؛ از اینرو خواستار «خوش بینی محتاطانه و هوشیارانه» شدند.

از دیگر عوامل تقویت کننده احتمال ایجاد مازاد عرضه در بازار، آمار موسسه امریکن پترولیوم است که اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 26 فوریه، 7.4 میلیون بشکه افزایش یافته است.

223229

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان