افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در آذربایجان‌غربی نسبت به سال گذشته

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی از افزایش مصرف گاز در استان طی سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی محمودی، با اعلام اینکه حجم دریافت گاز استان تا پایان بهمن‌ماه امسال 5 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب بوده است، گفت: این میزان در کل سال گذشته (دوازده ماه) 6 میلیارد و 70 میلیون مترمکعب بوده است که با توجه به عدم در نظر گرفتن، مصرف اسفندماه، پیش بینی می‌شود میزان دریافت گاز استان در سال‌جاری حدود 500 میلیون مترمکعب بیشتر باشد.

 وی با بیان اینکه میزان دریافت اسفند سال 98 حدود 720 میلیون مترمکعب بود، افزود: اگر همین میزان گاز دریافتی را برای اسفند امسال نیز در نظر بگیریم و آن را به حجم دریافتی یازده ماهه امسال اضافه کنیم، قطعا کل گاز دریافت شده‌ی آذربایجان‌غربی در سال 99 نسبت به 98 افزایش 10 درصدی خواهد داشت که نشان از افزایش مصرف گاز استان دارد.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه روند مصرف گاز از سال 77 به عنوان سال مبدا مصرف گاز در استان، به جز معدود سال‌هایی، همواره روند افزایشی داشته است، گفت: مجموع مصارف از سال 77 تا 89 روند افزایشی داشته، در سال‌های 90، 91 و 92 تقریبا ثابت بوده، سال‌های 93، 94 و 95 افزایش جهشی داشته و به اوج رسیده، سال 96 به دلیل کاهش تحویل گاز به صنایع در آن سال کاسته شده و در سال‌های 97، 98 و 99 نیز مجددا روند افزایشی به خود گرفته است.

وی، میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌های برق آذربایجان‌غربی در سال گذشته را یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که فقط تا پایان دی‌ماه یعنی در 10 ماه امسال، به میزان کل سال 98 به نیروگاه‌ها گاز تحویل داده‌ایم و آمار بهمن و اسفند هنوز به آن افزوده نشده است.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی در پاسخ به اینکه افزایش گاز تحویلی به نیروگاه‌ها، چگونه اتفاق افتاد و علیرغم آن دلیل قطعی برق، کاهش گاز تحویلی عنوان می‌شد؟، گفت: تعهد ما به نیروگاه‌ها، تامین گاز آنها در 8 ماه ابتدایی سال است و در 4 ماه باقی مانده از سال هیچ تعهدی به این نیروگاه‌ها نداریم و آنها باید از سوخت جایگزین استفاده کنند اما برغم آن این روند تحویل گاز را در 4 ماه پایانی سال نیز ادامه دادیم و پیش‌بینی می‌شود گاز تحویل شده به نیروگاه‌ها در سال‌جاری نسبت به سال 98، از افزایش 10 تا 15 درصدی برخوردار باشد؛ لذا قطعی برق و افزایش مصرف سوخت این نیروگاه‌ها دلایل دیگری داشته است.

 26 هزار و 877 مورد اشتراک‌پذیری جدید در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی طی امسال

خلیل اکبری رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی از 26 هزار و 877 مورد اشتراک‌پذیری جدید طی سال‌جاری در شهرستان‌های استان به جز شهرستان ارومیه خبر داد.

وی اضافه کرد: از اشتراک‌پذیری‌های صورت گرفته 15 هزار و 175 مورد شهری و 11 هزار و 702 مورد نیز روستایی بوده است.

وی همچنین با اشاره به 11 هزار و 725 انشعاب نصب شده شهری و روستایی در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، اعلام کرد: از این انشعابات 3215 فقره شهری و 8510 فقره روستایی بوده است.

رئیس بهره‌برداری شهرستان‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه امسال 8158 متر از حفرات خالی شهری و روستایی توسط خود واحد بهره‌برداری شبکه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این 728 هزار و 903 متر شبکه‌گذاری خط تغذیه و توزیع در سال‌جاری توسط واحدهای مهندسی و بهره‌برداری اجرا و تحویل شده است.

اکبری، همچنین گفت: امسال یک ایستگاه CGS، چهار ایستگاه TBS، شش ایستگاه  CNG و 25 ایستگاه صنایع در در شهرستان‌های استان تحویل گرفته شده است.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان