نوسان سکه در کانال ۱۰ میلیون تومانی/ افزایش ۴۰ هزار تومانی سکه بهار آزادی

ایرنا نوشت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران امروز (چهارشنبه، ۱۳اسفندماه) با افزایش ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته ۱۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان معامله شد.

نوسان سکه در کانال 10 میلیون تومانی/ افزایش 40 هزار تومانی سکه بهار آزادی

ساعت 14 و 20 دقیقه امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به 10 میلیون و 970 هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 900 هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 65 هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون و 617 هزار تومان رسید. اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و 725 دلار و 99 سنت فروخته شد.

نوسان سکه در کانال 10 میلیون تومانی/ افزایش 40 هزار تومانی سکه بهار آزادی

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی هشتم اسفند ماه جاری در یادداشتی در زمینه سیاست‌های ارزی با بیان اینکه بازار ارز، یک بازار حساس و تخصصی است، گفت بانک مرکزی همچنان اعتقاد راسخ دارد که نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار  و مستقل از سیاست‌های مالی و بودجه ای تعیین شود.

همتی در این یادداشت خود در اینستاگرام افزود:بانک مرکزی همچنان انتظار دارد که با تصحیح انتظارات و تخیله اثر شوک‌های سیاسی،نرخ ارز در مسیر اصلاح توسط ساز و کار بازار قرار گیرد.

وی اضافه کرد:بانک مرکزی از نیمه سال 97، سیاست ارزی خود را، بر مبنای صیانت از ذخایر خود و همزمان تامین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و دارو قرارداد.

همتی تصریح کرد: دوسال گذشته،این سیاست نشان داد که با موفقیت کشور را از میانه بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ به سلامت عبور داد. در این میان ، فشار زیادی، از ناحیه تحریم های ظالمانه و غیر انسانی بر مردم عزیزمان وارد شد، اما این که، بدون سیاست های بانک مرکزی در این دوره،  چه سرنوشتی در انتظار متغیرهای اصلی اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم بود، قابل تصور نیست.

223229

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان