احیای ۲۰۰ واحد تولیدی استان آذربایجان‌غربی در دو سال اخیر

استاندار آذربایجان‌غربی از روند مناسب احیای واحدهای راکد تولیدی خبر داد و گفت: در دو سال گذشته ۲۰۰ واحد تولیدی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشته اند.

احیای 200 واحد تولیدی استان آذربایجان‌غربی در دو سال اخیر

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در سومین جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزارشد، قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قوه‌ای مستقل، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و یکی از ارکان اساسی تحقق عدالت در ایران، عنوان و گفت: اقدامات قابل تحسین قوه قضائیه در مبارزه با فساد و متخلفان حقوق ملت، باعث برگشت سرمایه عظیم اجتماعی برای جمهوری اسلامی ایران شده و امیدواریم و یقین داریم که این روند با دقت بیشتر بر اساس سند تحول قضائی تداوم خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی این استان را گنجینه فرهنگ ها ، اقوام و الگویی فاخر از زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب دانست و افزود: به امید خدا با تقویت این الگو و توجه عادلانه در همه جوانب روند توسعه ای که در سالهای اخیر شتاب قابل ملاحظه ای به خود گرفته تداوم خواهد یافت و این استان بیش از پیش نقش و توانایی خود را در بالندگی ایران عزیز ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی علیرغم مرز 967 کیلومتری با سه کشور به مدد تلاش نیروهای مسلح و مرزداران شریف جزو پنج استان امن کشور بشمار می رود، تداوم این روند را نیازمند مساعدت ویژه در تخصیص اعتبارات برای کمک به رفع اندک نواقصات موجود دانست و افزود: در  چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام یافته ولی برای تقویت فعالیتها به مساعدت ویژه نیاز داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص کمک های معیشتی دولت به مرزنشینان نیز از راهکارهایی چون کارت مرزنشینی،کارت پیله وری و سهمیه سوخت خبر داد و گفت: در صورت رفع نواقصات و تحقق کامل اهداف این بسته های معیشتی دیگر شاهد پدیده کولبری نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در خصوص شاخص های توسعه ای به دلیل مسائل دو دهه اول انقلاب و عدم اجرای برنامه های عمرانی، استان نسبت به متوسط کشوری بسیار عقب بود که اکنون نیز در برخورداری از شاخص راه روستایی و سرانه فضای آموزشی و نرخ بیسوادی علیرغم تلاشهای بسیار زیاد از متوسط کشوری عقب تر است تصریح کرد: اگر چه در سالجاری 600 کلاس درس به بهره برداری رسیده و 1800 کلاس درس نیز با پیشرفت فیزیکی بالا به زودی به بهره برداری می رسد. اما کماکان به همتی ویژه نیاز داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: صادرات استان از 460 میلیون دلار در سال 96 امروز از مرز سه میلیارد دلار نیز فراتر رفته و این نوید بخش روشن شدن چراغ اشتغال و آبادانی در این خطه سرفراز است.

شهریاری رشد 34 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال 98 نسبت به 97، ارتقاء درآمدهای خانوار از رتبه 31 در سال 97 به رتبه 9 در سال 98، درآمد خانوار روستایی از رتبه 25 در سال 97 به رتبه 14 در سال 98، ارتقاء رتبه کشوری از لحاظ حجم صادرات از رتبه 5 در سال 97 به رتبه 3 در سال 98 ، میزان ارزش صادرات از رتبه 7 در سال 97 به رتبه 3 در سال 98،  ارتقاء رتبه کشوری از لحاظ تراز تجاری از رتبه 4 در سال 97 به رتبه 2 در سال 98 از دیگر شاخص های مثبت اقتصادی استان آذربایجان‌غربی برشمرد.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: به جرات می توان گفت که نگین دستاوردهای دولت در این استان کمک به احیای دریاچه ارومیه است. پهنه ای فیروزه ای که روزهای پایانی حیات خود را تجربه می کرد با عنایت خداوند در نزول رحمت اش و اقدامات برنامه محور دولت امروز به وضعیتی پایدار و امیدبخش برای دوستداران اش در سراسر ایران دست یافته است.

وی از روند مناسب احیای واحدهای راکد تولیدی خبر داد و گفت: در دو سال گذشته 200 واحد تولیدی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشته اند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان