عایدی ۱۲ میلیون دلاری چرچیل برای آنجلینا جولی!

بانی‌فیلم: یک تابلوی نقاشی کمیاب از وینستون چرچیل نخست وزیر پیشین انگلیس که متعلق به آنجلینا جولی بود، روز دوشنبه در حراجی کریستی با احتساب هزینه‌های مربوطه، ۱۲ میلیون دلار چکش خورد که خود یک رکورد هنری به شمار می‌آید

عایدی 12 میلیون دلاری چرچیل برای آنجلینا جولی!

بانی‌فیلم: یک تابلوی نقاشی کمیاب از وینستون چرچیل نخست وزیر پیشین انگلیس که متعلق به آنجلینا جولی بود، روز دوشنبه در حراجی کریستی با احتساب هزینه‌های مربوطه، 12 میلیون دلار چکش خورد که خود یک رکورد هنری به شمار می‌آید.
فوربس در خبری به این موضوع پرداخته است:
تابلوی «برج مسجد کوتوبیا» با قیمت‌گذاری اولیه 3.4 میلیون دلار در حراجی کریستی لندن، فراتر از این برآورد قیمت فروخته شد.
این نقاشی غروب آفتاب را روی بزرگترین مسجد مراکش نشان می دهد. گفته می‌شود چرچیل نخست وزیر اسبق انگلیس، روز بعد از کنفرانس کازابلانکا در سال 1943 فرانکلین دلانو روزولت رئیس جمهور آمریکا را به دیدن آن دعوت کرد.
غروب خورشید چنان روزولت را شیفته خود کرده بود که چرچیل این صحنه غروب آفتاب را نقاشی کرد و به عنوان هدیه‌ای به رئیس جمهور آمریکا داد. این تابلوی نقاشی تنها قطعه هنری بود که چرچیل در طول جنگ جهانی دوم به پایان رساند.
تابلوی «برج مسجد کوتوبیا» را سال 2011 آنجلینا جولی و همسر سابقش برد پیت خریدند. این تابلوی نفاشی بخشی از یک مجموعه هنری گسترده به ارزش تقریبی 25 میلیون دلار است که توسط این زوج هنرمند خریداری شد.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان