تظاهرات در لبنان به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی

منابع رسانه‌ای روز پنجشنبه از اعتراضات در چند شهر لبنان به سبب اوضاع وخیم اقتصادی و نارضایتی شهروندان از شرایط نامناسب زندگی خبر دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از خبرنگار خود در بیروت نوشت که معترضان در اعتراض به وخیم تر شدن شرایط زندگی در چندین منطقه در لبنان تعدادی جاده اصلی را با سوزاندن لاستیک بستند.

شماری از معترضان در میدان شهدا واقع در مرکز بیروت، پایتخت با تجمع و نشستن بر کف خیابان از رفت و آمد وسایل نقلیه جلوگیری کردند که با ورود و دخالت نیروهای امنیتی خیابان ها دوباره بازگشایی شد.

از سوی دیگر شماری از معترضان با آتش زدن لاستیک جاده «الغبیری» را در منطقه «الضاحیه» در جنوب بیروت مسدود کردند و شماری دیگر از آنان جاده «جسر الرینج» (پل حلقه) را بستند، همچنین برخی از معترضان ارتباط بزرگراه «النعمه» در جنوب پایتخت را قطع کردند.

در شهر طرابلس در شمال لبنان نیز، شماری از معترضان بزرگراه طرابلس به بیروت و در بلعبک در شرق لبنان هم خیابان اصلی و مرکزی شهر از سوی معترضان بسته شد.

در پی افزایش بی سابقه قیمت ارز در لبنان و رسیدن هر دلار به قیمت بی سابقه حدود 10 هزار دینار در روز سه شنبه، مناطق گوناگون لبنان هر شب شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی است.

روز چهارشنبه «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، خواستار تحقیق درباره علت سقوط ارزش پول ملی شد و از رئیس بانک مرکزی این کشور خواست که نتیجه های تحقیقات در این باره را فوری در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد تا متخلفان در صورت اثبات تخلف تحت پیگرد قرار گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان