چین ۱۲ فضانورد به فضا می فرستد

چین تصمیم دارد تا ۲ سال دیگر ۱۲ فضانورد را به فضا بفرستد تا یک ایستگاه فضایی بسازند.

به گزارش «تایناک» به نقل از اسپوتنیک، به گفته «یانگ لیوی» معاون مهندس ارشد برنامه فضایی سرنشین دار چین، این کشور تصمیم دارد تا 2023 میلادی 12 نفر به فضا بفرستد تا ایستگاهی در مدار زمین بسازند.

او در حاشیه کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی مردم چین گفت: قرار است در برنامه فضانوردی چین، 11 مأموریت در سال جاری و آینده انجام شود از جمله ارسال ماژول اصلی ایستگاه فضایی چینی، ارسال یک بخش آزمایشی، پرتاب فضاپیمای سرنشین دار و 12 فضانورد به فضا.

در همین راستا لیوی جوانان را تشویق کرده تا در این برنامه شرکت کنند و وعده داده در آینده نزدیک فرصت‌های پرواز فضایی بیشتری فراهم خواهد شد.

اکتبر 2020 میلادی چین سومین مرحله استخدام فضانورد خود را تکمیل کرد که طی آن 17 مرد و یک زن انتخاب شدند. هدف اصلی این طرح کمک به ساخت یک ایستگاه فضایی چینی دائم در فضا است. دولت این کشور تصمیم دارد در 2022 میلادی آن را افتتاح کند.

در مرحله اول کمپین استخدام فضانورد چین در دهه 1990 میلادی 7 فضانورد و در مرحله دوم که در 2010 برگزاری شد، 7 فضانورد دیگر انتخاب شدند. اما فقط 11 نفر از آنان به فضا سفر کردند. همه فضانوردان استخدامی نیز قبلاً در ارتش خدمت کرده بودند.

از آنجا که ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی نیازمند مهارت‌های مختلفی است، مقامات چین در مرحله سوم استخدام فضانورد، متخصصان غیر نظامی را انتخاب می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان