دارپا رسما تحقیق درباره جت پک های نظامی را شروع کرد

وزارت دفاع آمریکا رسما تحقیق درباره جت پک‌ها جهت بکارگیری آن‌ها برای اهداف نظامی را آغاز کرد.

دارپا رسما تحقیق درباره جت پک های نظامی را شروع کرد

وزارت دفاع آمریکا رسما تحقیق درباره جت پک‌ها جهت بکارگیری آن‌ها برای اهداف نظامی را آغاز کرد.

به گزارش Flightglobal، آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا یا به اختصار «دارپا»، اخیراً از پیمانکاران دفاعی درخواست ساخت وسیله‌ای تحت عنوان «سیستم حرکتی شخصی قابل حمل» برای مصارف نظامی را کرده است. دارپا این اعلامیه را از طریق دو برنامه فدرال اعلام کرده که سرمایه پروژه‌های نوآورانه ارائه شده از سوی کسب و کارهای کوچک را تأمین می‌کنند.

در بخشی از بیانیه آمده است: «این سیستم قابلیت پرواز کردن برای نفوذ به مناطق تحت تسلط دشمن را خواهد داشت و یا می‌توان آن را روی زمین بکار گرفت تا بدون استفاده از هواپیماهای عمودپرواز فعلی مثل هلیکوپتر، توانایی حرکتی سربازان در محیط‌های خارج جاده‌ای (Off-road) بیشتر شود.»

این سیستم حرکتی شخصی قابل حمل (بخوانید چت پک) باید به گونه‌ای طراحی شود که همه سربازان بتوانند فارغ از نوع آموزش نظامی، به سرعت کار کردن با آن را یاد بگیرند.

دارپا علاوه بر جت پک، به دنبال استفاده از لباس‌های بال دار (وینگسوت)، گلایدر و نوعی چتر مخصوص به نام پارافویل (Parafoil) نیز است. به عبارت دیگر اگر طرح پیشنهادی روشی نوآورانه و خلاقانه برای پرواز کردن ارائه کند، پنتاگون آن را بررسی خواهد کرد.

دارپا در حال حاضر به پیمانکاران حداکثر 225 هزار دلار برای فاز تحقیق پرداخت می‌کند. در طول این دوره، طرح‌های پیشنهادی با دقت بررسی خواهند شد تا قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر طرح مجوز ورود به فاز دوم را دریافت کند، نمونه اولیه آن برای استفاده در آزمایش‌های زمینی و هوایی به منظور ارزیابی عملکرد در دنیای واقعی ساخته می‌شود.

آمریکا در صورت به ثمر رسیدن این پروژه به اولین قدرت مهمی در دنیا تبدیل خواهد شد که از جت پک برای اهداف نظامی استفاده می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان