کارت گرافیک RTX ۳۰۵۰ Ti انویدیا پیش از معرفی رسمی در وب‌سایت ایسوس رویت شد

انویدیا احتمالا خودش را برای معرفی کارت گرافیک RTX ۳۰۵۰ Ti آماده می‌کند چرا که به تازگی این GPU در وب‌سایت ایسوس مشاهده شده است.

کارت گرافیک RTX 3050 Ti انویدیا پیش از معرفی رسمی در وب‌سایت ایسوس رویت شد

انویدیا احتمالا خودش را برای معرفی کارت گرافیک RTX 3050 Ti آماده می‌کند چرا که به تازگی این GPU در وب‌سایت ایسوس مشاهده شده است.

طبق گزارشی جدید، ایسوس مشخصات یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود یعنی «TUF Dash F16» را به تازگی بروزرسانی کرده که در آن، کارت گرافیک معرفی نشده RTX 3050 Ti به چشم می‌خورد.

با توجه به چنین موضوعی، انویدیا احتمالا در آینده نزدیک از چهارمین عضو خانواده کارت‌های گرافیک سری RTX 30 برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر این کمپانی کارت گرافیک RTX 3060 را به همراه RTX 3070 و RTX 3080 در اختیار کمپانی‌ها قرار می‌دهد.

در وب‌سایت ایسوس تنها به وجود 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 در کارت گرافیک RTX 3050 Ti انویدیا اشاره شده و اطلاعات بیشتری مانند فرکانس یا توان حرارتی در آن به چشم نمی‌خورند.

با وجود اینکه تنها به میزان حافظه این کارت گرافیک اشاره شده، طبق شایعات گذشته باید منتظر عرضه یک کارت گرافیک اقتصادی باشیم. این محصول 128 بیتی احتمالا مصرف انرژی برابر 60 وات خواهد داشت.

کارت گرافیک RTX 3050 Ti

انویدیا با معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX 30 مخصوص لپ‌تاپ‌ها، موجب سردرگمی کاربران شد. این کمپانی دیگر برای محصولاتش از پسوند «Max-Q» استفاده نمی‌کند، برچسبی که مصرف انرژی بهینه و البته قدرت پایین‌تر کارت‌های گرافیک انویدیا را نشان می‌دهد.

با توجه به حذف این پسوند، اطلاع از تفاوت‌ها میان مدل‌های مختلف GPU کار سختی بود. با این حال انویدیا سازندگان لپ‌تاپ‌ها را مجبور کرد که درباره مشخصات کارت‌های گرافیک سری RTX 30 عملکرد شفاف‌تری داشته باشند. با این وجود، استفاده از برچسب Max-Q می‌توانست همچنان راه‌حل بهتری باشد چرا که کاربران بدون اطلاع دقیق از مشخصات مانند فرکانس، می‌توانستند به عملکرد آن‌ها پی ببرند.

در حال حاضر انویدیا نسبت به قرارگیری کارت گرافیک RTX 3050 Ti در وب‌سایت ایسوس واکنشی نشان نداده، با این حال در آینده باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری درباره این محصول باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان