بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان تقدیم شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ایران اعلام کرد: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد و در صورت نواقص از سوی شورای نگهبان، در جلسه شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق رفع می ‌گردد.

بودجه 1400 به شورای نگهبان تقدیم شد

به گزارش اسپوتنیک، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400، روز یکشنبه در نشست خبری، اظهار داشت: بررسی بودجه 1400 در صحن علنی شب گذشته به اتمام رسید و بر اساس تصمیم نمایندگان مقرر شد وزارت راه و شهرسازی از محل فروش املاک و اراضی به قیمت کارشناسی تا مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس در مجموعه‌ های مسکن مهر و مناطق کم برخوردار قرار دهد.

زارع در ادامه افزود: 500 میلیارد تومان نیز برای احیای سکونتگاه ‌های غیررسمی و بافت ‌های فرسوده و تاریخی اختصاص می‌ یابد.

وی تاکید کرد: 32 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ ها برای احیای تولید، ایجاد اشتغال و کار آفرینی با اولویت استان‌ های با نرخ بیکاری بالاتر و محروم‌ تر در اختیار بانک‌ های توسعه ‌ای و تخصصی قرار می ‌گیرد.

زارع با اشاره به قانون جهش تولید مسکن، افزود: بر اساس تصمیم مجلس بانک‌ ها مکلف شدند 360 هزار میلیارد تومان از محل منابع شان برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در روستا و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر و 800 واحد مسکونی در شهرهای کوچک و متوسط پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطر نشان کرد: مقرر شد 19 هزار و 300 میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی یارانه‌ ها برای محرومیت زدایی در استان‌ های مختلف کشور با توجه به طرح آمایش سرزمینی و شاخص ‌های محرومیت زدایی توزیع شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، با بیان اینکه 2,500 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای محروم کل کشور از محل منابع هدفمندی یارانه‌ ها تخصیص یافت، گفت: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد و در صورت ایرادات از سوی شورای نگهبان، در جلسه شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق رفع می‌شود تا گزارش کمیسیون در این خصوص یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان