نهالکاری در بخشی از آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان آغاز شد

آغاز طرح مشارکتی بیابانزدایی ۱۰۰ هکتاری در ضلع جنوبی آزادراه حرم تا حرم در محدوده گرمسار- قم با حضور جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و نماینده فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) کلنگ‌زنی شد.

نهالکاری در بخشی از آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  علی ترابی رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت:  براساس تفاهم‌نامه همکاری امضا شده بین منابع طبیعی و آبخیزداری با شرکت زیرساخت آزاد راه حرم تا حرم، مقرر شده تا قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری طرح آزادراه حرم تا حرم بیابانزدایی در 100 هکتار انجام دهد.
علی ترابی ابراز داشت:  بیانبانزدایی در 100 هکتار در ضلع جنوبی آزادراه حرم تا حرم در محدوده گرمسار- قم با صرف اعتبار 6 میلیارد ریال انجام می‌شود.
وی ادامه داد: گونه‌های سازگار با منطقه گرمسار مانند تاغ، آتریپلکس، اسکمبیل و قره داغ در این 100 هکتار به وسیله قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری طرح کاشته و مراحل آبیاری و مراقبت نیز توسط این قرارگاه انجام می‌شود.
ترابی تصریح کرد: طرح‌های بیابانزدایی در استان سمنان با اولویت مناطق در معرض فرسایش بادی و کانون‌های گرد و غبار اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه 57 درصد وسعت استان سمنان مناطق بیابانی است، تصریح کرد: 550 هزار هکتار از وسعت استان را کانون‌های فرسایش بادی تشکیل می‌دهد که هر سال خسارت بسیار زیادی به تأسیسات اقتصادی و منابع زیستی وارد می‌کند.
رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تقویت پوشش گیاهی با نهال‌کاری و انجام مراقبت و آبیاری مهمترین راهکار مقابله با بیانزدایی است و انتظار می‌رود آحاد جامعه در این بخش مشارکت کنند.

48 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان