اردکانیان اعلام کرد: عزم ایران برای عضویت دائم در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

وزیر نیرو ایران گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا هر سال یک رویداد بزرگ تجاری برگزار می کند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نخستین نمایشگاه اوراسیا در تاریخ ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در تهران برگزار می شود.

اردکانیان اعلام کرد: عزم ایران برای عضویت دائم در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

به گزارش خبرآنلاین رضا اردکانیان در گفت‌و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با اعلام این خبر افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی را برای تجار و تولید کنندگان ایرانی و کشورهای همسایه و به ویژه اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: 

زادبوم : اخذ مجوز مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا

وی تصریح کرد: ما در صدد هستیم که ارتباط اتاق های بازرگانی در استانهای مختلف ایران را با شرکای خود درکشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم کرده و توسعه دهیم.

وی بیان کرد:  با توجه به تنوع زمینه‌های تجاری ایران و همچنین به لحاظ اقلیم های متنوع که در کشور داریم، شاهد تولید محصولات متنوع کشاورزی و کالاهای مصرفی در ایران در تمام طول سال هستیم.

وی گفت: علاوه بر این ایران دارای منابع وسیع معدنی است که فرصت خوبی را برای عرضه این محصولات ارائه می کند. اردکانیان توضیح داد: برگزاری این نمایشگاه از 28 الی 31 اردیبهشت 1400، از لحاظ آب و هوایی نیز جزء بهترین زمان‌های برگزاری نمایشگاه محسوب می‌شود و امیدواریم این رویداد از سوی تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مورد استقبال قرار گیرد.

وی درباره شرکت کنندگان در این نمایشگاه گفت: کشورهای عضو اتحادیه اورسیا شامل پنچ کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان، و البته کشورهای همسایه ایران همه می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: علاقمندیم علاوه بر اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا سایر کشورهای همسایه نیز در این نمایشگاه شرکت کرده و از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: قطعا برگزاری این رویدادها عزم ایران برای استفاده از توافقنامه تجاری ترجیحی ایران با ارواسیا را جزم می‌کند. دولت مصمم است که این عضویت را به شکل دائمی درآورد و بتوانیم در یک ارتباط پر دامنه اقتصادی با کشورهای عضو اوراسیا قرار بگیریم.

اردکانیان درباره تجارت ایران و روسیه بیان کرد: خوشبختانه با توجه به شکل‌گیری و اجرایی شدن سازوکارهای توافق شده بین بانکهای مرکزی ایران و روسیه، شاهد آن هستیم که تاثیر تحریم‌ها بر توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه رو به کاهش است. وی بیان کرد: پس از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تماس های منظمی بین بانکهای مرکزی دو کشور برای استفاده از سایر ارزها به غیر از دلار برقرار شده و این تحول به معنای کاهش وابستگی دلار در تجارت بین دو کشور است.

گفتنی است نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تاریخ 28 الی 31 اردیبهشت ماه 1400 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی برگزار خواهد شد.

همچنین به گفته علیرضا جعفری، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه از شرکتهای بزرگ کشورهای قطر، عمان، ترکیه، هندوستان، عراق، لبنان، سوریه و افغانستان نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

223224

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان