اپلیکیشن دیجی پی کمتر از دو سال عمر دارد اما توانسته به عنوان بازوی فینتکی دیجیکالا خودش را در این بازار تثبیت کند و بر اساس گزارشی که منتشر ساخته، به آمار بیش از یک میلیون نصب رسیده است. دیجی پی همچنین با قابلیت کشبک خود بیش از 2 میلیارد تومان را به کاربران بازگردانده است و بیش از 270 هزار کالا با ارزشی بیش از 3 هزار میلیارد ریال به کاربران به صورت قسطی فروخته شده است.
دیجیپی در گزارشی سالانه که به بازه زمانی نخستین روز دیماه 98 تا پایان آذرماه 99 برمیگردد، به ارائه آمار این استارتاپ در بخشهای پلتفرم خدمات، خدمات پرداخت اعتباری، خدمات پرداخت و کیف پول و همچنین پشتیبانی کاربران و عملیات احراز هویت خود پرداخته است.
دیجی پی در این گزارش اعلام کرده در رتبه 99 الکسا قرار گرفته و بیش از 422 هزار ثبت نام برای دریافت اعتبار اقساطی در آن رخ داده است. دیجی پی بیش از یک میلیون بار نصب شده و این میزان نصب یعنی 98.7 درصد رشد در آمار نصب دیجی پی رخ داده که این موضوع بیشک به همکاری این مجموعه با دیجی کالا مرتبط است.
سوپر اپلیکیشن دیجی پی در حال حاضر 16 خدمت گوناگون را عرضه میکند و کاربران بیشتر در ساعات اولیه صبح از این خدمات استفاده میکنند (ساعت 8 یا 9 صبح). بیشترین کاربران دیجی پی افراد 25 تا 34 هستند و نزدیک به 77.5 درصد کاربران این اپلیکیشن را مردان تشکیل میدهند.
مبلغ 28 میلیارد و 496 میلیون و 599 هزار و 270 ریال به کاربران کش بک داده شده که از بین آنها تنها یک کاربر بیش از 110 میلیون ریال کش بک از این پلتفرم دریافت کرده است. کش بک از جمله ویژگیهایی است که در دیجی پی تعبیه شده و کاربران پس از هر پرداختی در این اپلیکیشن درصدی از مبلغ پرداختی خود را به صورت اعتبار در کیف پول دیجی پی خود دریافت میکنند.
بررسیهای دیجی پی نشان میدهد یک کاربر از طریق این اپلیکیشن پرداخت، جریمهای 54 میلیون و 550 ریالی که به نظر میرسد معادل 9 ماه جریمه یک خودرو به دلیل نبستن کمربند ایمنی در مسیر تهران-شمال بوده است و کاربری دیگر عوارضی 330 میلیون ریالی خود که معادل پرداخت عوارض جادهای 5 هزار و 500 خودرو در عوارضی تهران – پردیس است را پرداخت کرده، که این ارقام به ترتیب عنوان «بیشترین مبلغ پرداخت خلافی وسیله نقلیه» و «بیشترین مبلغ بدهی عوارض جادهای» در دیجیپی را به خود اختصاص داده است.
دیجی پی در گزارش خود اعلام کرده بیش از 270 هزار کالا را به صورت قسطی به کاربران فروخته است.خرید اقساطی دیجی پی یک میلیون و 868 هزار و 429 بازدید کننده یکتا داشته که از این تعداد 422 هزار و 159 کاربر به مرحله ثبت نام رسیده و در نهایت 29 هزار و 100 کاربر از دیجی پی اعتبار دریافت کردند. 270 هزار کالایی که توسط این جمعیت خریداری شده ارزشی معادل 3 هزار و 300 میلیارد ریال داشته است. دیجی پی در این گزارش اعلام کرده که امکان فروش قسطی دیگر فروشگاههای اینترنتی نیز به زودی در این مجموعه امکان پذیر خواهد شد و به نظر میرسد این پلتفرم قصد دارد ویژگی لندتکی خود را قدرتمند تر سازد.
دیجی پی گفته که کیف پول این پرداخت یار بیش از پنج میلیون صد هزار تراکنش را تجربه کرده و مبلغی 1.991.691.291.081 ریال در آن ثبت شده است.
همچنین در درگاه پرداخت هوشمند دیجیپی که با اتصال همزمان به درگاه پرداخت 6 شرکت PSP در سال 2020، 17 میلیون و 770 هزار و 311 تراکنش انجام شده است که بیشترین میزان آن به آذرماه 99 و کمترین آن به دیماه 98 برمیگردد. این درحالیست که در مدت یکسال از این درگاه بیش از سه میلیون و 800 هزار بازگشت وجه معادل 15 هزار و 67 میلیارد و 883 میلیون و 537 هزار و 206 ریال انجام شده است.