اختصاصی تابناک؛

کاندیدا نشدن لاریجانی در صورت آمدن جهانگیری کذب است/ آیا اصلاح‌طلبان اینبار هم کاندیدا از جناح رقیب انتخاب می‌کنند؟!

مشاور فعلی رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۴ به عنوان کاندیدای مورد حمایت بخش سنتی اصولگرایان و جامعتین در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد، اما در بین کاندیداهای مورد اقبال قرار نگرفت و در نهایت هم بین ۷ کاندیدای موجود ششم شد

دعوت لاریجانی از جهانگیری برای بررسی گرانی‌ها

«علی لاریجانی» پس از ریاست 12 ساله مجلس شورای اسلامی با بررسی وضعیت سیاسی کشور به این نتیجه رسید که از کاندیداتوری مجدد در انتخابات مجلس صرف نظر کند، تصمیمی که با نتیجه رقم خورده در انتخابات اسفند ماه سال 98 نشان داد بسیار هوشمندانه بوده و فضای سیاسی را برای رکورددار ریاست در مجلس به منظور شرکت در انتخاباتی دیگر به خصوص انتخابات 1400 باز گذاشته است.

به گزارش «تابناک»، علی لاریجانی 63 ساله پنجمین رئیس مجلس شورای اسلامی است که از خرداد 1387 تا خرداد 1399 این مسئولیت را عهده دار بود. او دانش‌آموخته کارشناسی علوم رایانه از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه از دانشگاه تهران است. لاریجانی پس از آنکه از ریاست 12 ساله مجلس فراغت یافت در تاریخ 8 خرداد ماه سال 1399 از سوی رهبر انقلاب به عنوان مشاور ایشان و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

منتقد دیروز جریان اصلاحات؛ کاندیدای امروز

مشاور فعلی رهبر انقلاب در سال 1384 به عنوان کاندیدای مورد حمایت بخش سنتی اصولگرایان و جامعتین در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد او مسئولیت های مهمی نظیر جانشینی رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست سازمان صدا و سیما، دبیری شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجلس و نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته است.

اینک اخباری مبنی بر اینکه او و جهانگیری احتمالا کاندیداهای نهایی جریان اصلاحات باشند، به گوش می رسد. طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر اینکه «ورود علی لاریجانی به انتخابات جدی شده است» به گوش رسید. در هیمن زمینه یکی از رسانه های اصلاح طلب نوشت: لاریجانی اگرچه هنوز به تصمیم قطعی درباره انتخابات نرسیده، اما ظاهراً در جمعی گفته که «در صورت کاندیداتوری آقای اسحاق جهانگیری، وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود.»

ماجرای ارتباط آمدن جهانگیری با نیامدن لاریجانی

روزنامه اعتماد که تاکید دارد این خبری را که می‌دهد از جانب یک منبع موثق در اختیار خبرنگارش قرار گرفته است، می‌نویسد: فارغ از آن، به لحاظ تحلیلی نیز قابل اثبات است. چه آنکه بار‌ها مطرح شده که لاریجانی تمایل دارد با حمایت اصولگرایان میانه‌رو و طیفی از اصلاح‌طلبان وارد رقابت شود. طیفی که به باور بسیاری از ناظران، بیش از هر حزب و گروه اصلاح‌طلب در کارگزاران سازندگی قابل ردیابی است؛ حال آنکه باتوجه به عضویت جهانگیری در این تشکل سیاسی در گذشته و اعلام حمایت رسمی کارگزارانی‌ها از جهانگیری، طبیعتاً لاریجانی شانسی برای جلب حمایت آنان نخواهد داشت.

مشاور لاریجانی: شیطنت رسانه‌ای شده

مشاور رئیس سابق مجلس و نماینده دوره دهم مجلس خبری درباره حضور مشروط لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری را شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: علی لاریجانی هیچ فعالیت سیاسی و انتخاباتی ندارد. منصور حقیقت‌پور نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی، درباره خبری درباره حضور مشروط لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: روزنامه اعتماد اخیراً اعلام کرده لاریجانی شرط کرده اگر جهانگیری قصد حضور در انتخابات داشته باشد من در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد شرکت نخواهم کرد و یا اینکه حضور خود را مشروط به عدم حضور جهانگیری کرده است که من این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: چند ماهی است لاریجانی در موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400 سکوت کامل دارد و هیچ تحرک و فعالیت انتخاباتی ندارد و هیچگونه ملاقات انتخاباتی هم نداشته است.

لاریجانی تاکنون اظهارنظری درباره انتخابات نکرده

نماینده دوره دهم مجلس این اقدام روزنامه اصلاح‌طلب را شیطنت رسانه‌ای خواند و گفت: لاریجانی تاکنون هیچ اظهارنظری درباره انتخابات نکرده است و هیچ فردی را نمی‌توان پیدا کرده که لاریجانی به او گفته باشد نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد و در مجموع در سکوت کامل است و هیچ ورودی هم به انتخابات نداشته است؛ این در حالی است که برخی کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری که شاید به همین راحتی صلاحیت آن‌ها به عنوان رجل سیاسی تأیید نشوند تیزر منتشر می‌کنند، ولی لاریجانی هیچگونه اظهارنظری برای حضور در انتخابات و یا تحرک سیاسی نداشته است و من که در حلقه نزدیکان لاریجانی هستم هیچ موضوع انتخاباتی را از او مشاهده نکرده‌ام.

کاندیداتوری لاریجانی در صورت کاندیدا شدن جهانگیری کذب محض است

طبق اطلاعاتی که خبرنگار «تابناک» از منابع مطلع کسب کرده است، اخبار مربوط به عدم کاندیداتوری «علی لاریجانی» در صورت کاندیدا شدن «اسحاق جهانگیری» کذب محض است و هنوز تصمیم گیری در این خصوص از سوی مشاور رهبر انقلاب اتخاذ نشده است. طبق اخبار واصله آنچه درباره کاندیداتوری رئیس سابق مجلس نوشته شده عاری از واقعیت است و موضوعی در این رابطه از سوی وی گفته و اعلام نشده است.

اینکه لاریجانی نسبت به سال 84 تغییر کرده است، خوب موضوعی غیر قابل انکار است؛ اما در شرایطی که هنوز برخی اصولگرایان سنتی در کنار او هستند و شاید در صورت کاندیداتوری از رئیس سابق مجلس حمایت کنند هم مساله ای غیر قابل اجتناب است. اینکه به یکباره وی به طور مطلق و کامل در جریان و چارچوب اصلاح طلبی تعریف می شود؛ مشخص نیست با چه هدفی بوده است. اگرچه لاریجانی می تواند کاندیدای ائتلافی و مورد حمایت اصلاح طلبان، اعتدالیون و برخی از اصولگرایان میانه رو و سنتی باشد و سرنوشتی مشابه روحانی که به عنوان عضو جامعه روحانیت در چارچوب اصولگرایی تعریف می شد، اما مورد حمایت طیف مذکور قرار گرفت؛ پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان