۵۸ هزار تن گوشت در کشتارگاه های دام و طیور استان مرکزی تولید شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۵۸ هزار و ۲۲ تن گوشت سفید و قرمز امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

58 هزار تن گوشت در کشتارگاه های دام و طیور استان مرکزی تولید شد

 دکتر سیروس سلمان نژاد در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی بیان نمود: 186 هزار و 136 راس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره کل امسال در کشتارگاه‌های استان کشتار شد که  این شاخص نسبت به مدت مشابه پارسال  45 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد:  هفت هزار و 464 تن گوشت قرمز از کشتار این دام‌ها استحصال شد که حجم مواد پروتئینی حاصله نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 894 لاشه دام سبک و سنگین از سوی  بازرسان این اداره کل در کشتارگاه‌های دام استان ضبط و معدوم شده‌ است.

سلمان نژاد خاطرنشان کرد: 23 میلیون و 421 هزار قطعه طیور نیز امسال در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی کشتار و 50 هزار و 557 تن گوشت سفید از آن حاصل شده است.

وی ادامه داد: 194 هزار و 525 قطعه طیور غیر قابل مصرف در این مدت در کشتارهای استان مرکزی ضبط و معدوم شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 49 هزار و 445 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در این مدت در کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی استان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

سلمان نژاد عنوان کرد: 94 هزار و 751 مورد بازدید کارشناسی امسال در راستای سلامت و امنیت غذایی جامعه از مراکز تحت نظارت شامل واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام شد.

وی گفت: یک‌هزار و 864 مورد نمونه‌برداری در این مدت از فرآورده‌های خام دامی استان انجام و 332 واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن 1512 (سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان