چت روم صوتی و رمزنگاری سرتاسری احتمالا به اینستاگرام می‌آیند

یک توسعه دهنده اپلیکیشن پس از بررسی کدهای اینستاگرام از اضافه شدن چت روم صوتی و رمزنگاری دو سویه به این شبکه اجتماعی خبر می‌دهد.

چت روم صوتی و رمزنگاری سرتاسری احتمالا به اینستاگرام می‌آیند

یک توسعه دهنده اپلیکیشن پس از بررسی کدهای اینستاگرام از اضافه شدن چت روم صوتی و رمزنگاری دو سویه به این شبکه اجتماعی خبر می‌دهد.

محبوبیت کلاب‌هاوس (Clubhouse) نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر صدا آینده درخشانی دارند. البته این اپ فعلاً فقط برای کاربران iOS و با ارسال دعوتنامه در دسترس است. محبوبیت این اپ سبب شده تا دیگر غول‌های تکنولوژی نیز به ارائه سرویس چت صوتی تمایل پیدا کنند. توییتر سرگرم آزمایش قابلیت Spaces است و حال بر اساس گزارشی جدید، فیسبوک نیز می‌خواهد چت‌های صوتی را به اینستاگرام آورده و قابلیت رمزنگاری دو سویه (E2EE) را به چت‌ها بیاورد.

«اینستاگرام لایو»، یکی از قابلیت‌های محبوب کاربران برای برقراری تعامل با دنبال کنندگان است. قابلیت Live Rooms هم اخیراً به این شبکه اجتماعی اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد هنگام پخش زنده سه نفر دیگر را به تماس اضافه کند. حال اینستاگرام به دنبال اضافه کردن چت روم‌های صوتی نیز است که در آن میزبان قادر به اضافه کردن کاربران حین گفتگوی صوتی خواهد بود.

یک توسعه دهندگان اپلیکیشن با نام مستعار Alessandro Paluzzi در توییتر، تصویری از قابلیت چت صوتی اینستاگرام را منتشر کرده است:

در یکی از تصاویر آیکن میکروفن کنار آیکن آشنای دوربین قرار گرفته که معمولاً در پخش‌های زنده نمایش داده می‌شود. در ادامه گزارش به جزئیات نحوه عملکرد چت‌های صوتی اشاره‌ای نشده، اما قرارگیری آیکن میکروفن در کنار آیکن دوربین نشان می‌دهد که احتمالاً قابلیت چت صوتی و ویدیویی به اینستاگرام خواهد آمد.

تمایل فیسبوک به کپی کردن از روی کلاب‌هاوس ماه گذشته میلادی مشخص شد. این شرکت هنگام رونمایی از قابلیت Live Rooms به انتشار قابلیت‌های صوتی در چند ماه آینده اشاره کرد.

اینستاگرام همچنین احتمالاً قرار است قابلیت رمزنگاری دو سویه را نیز به اینستاگرام اضافه کند. این ویژگی یک لایه امنیتی دیگر به چت‌ها اضافه کرده و احتمال جاسوسی از پیام‌ها را بسیار کم می‌کند. به گفته توسعه دهنده یاد شده، این قابلیت هم اکنون در دست توسعه است اما از تاریخ انتشار آن اطلاعاتی در دست نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان