خشم جهانی از افتتاح اولین هتل خرس قطبی دنیا در چین

هتلی جنجالی که خود را اولین هتل خرس قطبی دنیا می خواند، به تازگی در چین افتتاح شده و به مشتریان خود امکان تماشای تمام وقت این حیوانات از تمامی اتاق هایش را وعده می دهد.

خشم جهانی از افتتاح اولین هتل خرس قطبی دنیا در چین

هتلی جنجالی که خود را اولین هتل خرس قطبی دنیا می خواند، به تازگی در چین افتتاح شده و به مشتریان خود امکان تماشای تمام وقت این حیوانات از تمامی اتاق هایش را وعده می دهد.

این هتل 21 اتاق دارد که هزینه ی هر شب اقامت در آن ها از 209 پوند تا 253 پوند است. صاحبان این هتل می گویند مشغول هر کاری که باشید، چه غذا خوردن، چه بازی و چه خواب، خرس های قطبی در کنارتان خواهند بود.

هتل خرس قطبی که بخشی از پارک موضوعی هاربین پولار لند در استان هیلونگ جیانگ چین است، از همان زمان افتتاح خود در روز جمعه ی گذشته با انتقادات فراوانی رو به رو شده است.

ویدئویی از این هتل منتشر شده که توسط مهمانان آن ضبط شده است. این ویدئو دو خرس قطبی را – که گونه ای در معرض انقراض است – زیر نور شدید و گرم چندین چراغ و در فضایی با صخره ها و تکه یخ های مصنوعی و کفی به رنگ سفید نشان می دهد.

یانگ لیو، سخنگوی شرکت هاربین پولار لند می گوید این فضای سربسته تنها یک بخش از محوطه ی اختصاص داده شده به خرس های قطبی در این هتل است و این حیوانات در صورت مناسب بودن دما و کیفیت هوا می توانند به فضای باز هم بروند.

او می گوید افراد بسیار زیادی علاقمند به اقامت در این هتل هستند و همه ی اتاق های آن تا ماه مه به طور کامل رزرو شده است.

اما افتتاح این هتل خشم سازمان های حمایت از حقوق حیوانات را برانگیخته و آن ها از مردم خواسته اند از نهادهایی که از فلاکت حیوانات سود می برند دوری کنند.

جیسون بیکر، معاون مدیر گروه حمایت از حقوق حیوانات پتا آسیا می گوید: «جای خرس های قطبی در قطب شمال است، نه در باغ وحش ها یا قفس های شیشه ای آکواریوم ها – و قطعاً نه در هتل ها.»

«خرس های قطبی در طبیعت در روز تا 18 ساعت فعالیت دارند. آن ها در زیستگاه خود که می تواند هزاران کیلومتر وسعت داشته باشد، پرسه می زنند و در آنجا از یک زندگی واقعی لذت می برند.»

آنباراسی بوپال، مدیرعامل نهاد حمایت از حقوق حیوانات ACRES هم می گوید: «دیدن خرس های قطبی در چنین مکان بسته ای که این حیوانات را در آن در این شرایط رقت انگیز، آن هم صرفاً برای سرگرمی نگه می دارند، در این زمان و دوره شوکه کننده است و قلب را به درد می آورد.»

پارک موضوعی هاربین پولار لند که در سال 2005 افتتاح شد، خود را اولین شهربازی هنرنمایشی خرس های قطبی در دنیا می خواند.

در این پارک موضوعی، علاوه بر خرس قطبی، شیر دریایی، فیل دریایی و فک هم وجود دارد.

غواصان این پارک موضوعی با استفاده از پرتوهای نوری که بر روی قطعات یخ می افتند و نهنگ های بلوگایی که در آکواریوم پارک نگهداری می شوند، در زیر آب نمایش های مفصلی اجرا می کنند.

در این پارک موضوعی پنگوئن هم وجود دارد که لباس های کریسمسی تن شان می کنند و آن ها را وادار می کنند کیسه هایی را برای نمایش حمل کنند.

هاربین، که با نام شهر یخی چین شناخته می شود، به سرمای استخوان سوزش و بزرگ ترین جشنواره ی مجسمه سازی با برف و یخ دنیا که در آن برگزار می شود، مشهور است.

در سال 2016 مرکز خریدی در جنوب شرقی چین با محکومیت جهانی مواجه شد. ویدئویی از این مرکز خرید منتشر شد که یک خرس قطبی را در آن در محوطه ی بسته ای با دیوارهای شیشه ای نشان می داد. این خرس قطبی که پیتزا نام داشت به غمگین ترین خرس قطبی دنیا معروف شد.

پیتزا را بعدتر به یک آکواریوم انتقال دادند و این حیوان توانست به پیش مادرش بازگردد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان