طرز تهیه باربیکیو پاستی و نکات طلایی برای پخت بهتر آن

طرز تهیه باربیکیو پاستی و نکات طلایی برای پخت بهتر آن

باربیکیو پاستی از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و خوش طعم می باشد که برای تهیه آن از سس مخصوص و شیر و پنیر چدار و گوشت و روغن گیاهی و خمیر پای و پیاز و فلفل دلمه ای استفاده می شود. در ادامه این مطلب مراحل طرز تهیه باربیکیو پاستی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

پیراشکی و بورک و باربیکیو پاستی از انواع غذاهای لذیذ می باشند و بهتر است کدبانوهای عزیز برای تنوع در برنامه غذایی شان از پخت این غذاها غافل نشوند.

طرز تهیه باربیکیو پاستی

مواد لازم

  • شیر : به میزان لازم
  • پنیر چدار رنده شده : یک پیمانه
  • سس باربیکیو : نصف پیمانه
  • گوشت چرخکرده یا مرغ چرخکرده : 1.5 پیمانه
  • روغن گیاهی : یک قاشق غذاخوری
  • پیاز کوچک خرد شده : نصف پیمانه
  • فلفل دلمه ای سبز : 3/4 پیمانه
  • خمیر پای آماده : 12 عدد

طرز تهیه باربیکیو پاستی در منزل

فر را روی دمای 375 درجه فارنهایت گرم نمایید و خمیر آماده پای را در دمای اتاق قرار بدهید تا نرم گردد سپس به کمک دست خمیر را باز نمایید و به کمک وردنه خمیر را پهن نمایید و به کمک قالب دایره های یک اندازه ای را از خمیر بیرون آورید و اضافه های خمیر را جمع نمایید و این مراحل را تکرار نمایید و همه خمیر را به شکل دایره برش بزنید.

برای تهیه مواد میانی نیز درون تابه ای متوسط پیاز و فلفل دلمه ای را درون روغن داغ سرخ کنید سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز بیفزایید و آن را سرخ نمایید و بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد سس مخصوص را به آن بیفزایید.

روش تهیه باربیکیو پاستی

برای هر کدام از باربیکیوهای پاستی دو قاشق غذاخوری از مخلوط گوشتی را در مرکز خمیر قرار بدهید و روی آن ها یک قاشق غذاخوری سرخالی پنیر چدار رنده شده بریزید سپس لبه های خمیر را به کمک شیر مرطوب نمایید و خمیر را از وسط تا نمایید و به کمک انگشت لبه های خمیر را فشار بدهید تا به یکدیگر بچسبند.

روی سطح خمیرها دو برش کوچک ایجاد نمایید تا بخار آن ها خارج شود سپس لبه های خمیر را به کمک چنگال سوراخ نمایید تا فرم بگیرد و روی خمیر را به کمک قلم مو مقداری شیر بمالید.

طرز تهیه باربیکیو پاستی در خانه

کف سینی فر را چرب نمایید سپس پاستی ها را درون سینی بچینید و سینی را به مدت 20 تا 25 دقیقه درون فر که از قبل گرم کرده اید قرار بدهید تا سطح پاستی ها طلایی رنگ شود و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده سینی فر را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا باربیکیو پاستی به مدت 5 دقیقه خنک شود سپس آن ها را درون بشقابی مناسب برای سرو قرار بدهید.

مراحل تهیه باربیکیو پاستی

نکات طلایی برای پخت بهتر باربیکیو پاستی

1.برای تهیه پاستی باید از خمیر مخصوص پای استفاده نمایید و اگر به این خمیر دسترسی ندارید می توانید از خمیر مخصوص پیراشکی استفاده نمایید.

2. سس مخصوص باربیکیو در فروشگاه های مواد غذایی موجود می باشد.

دستور تهیه باربیکیو پاستی

در این بخش از غذای فرنگی مجله آرگا با دستور تهیه باربیکیو پاستی در منزل آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید این نوع غذای لذیذ را در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان