ساخت کلاه عروس با روشی ساده + مراحل تصویری

در این مطلب آرگا آموزش ساخت کلاه عروس را در چهار مرحله شرح می دهد، همانطور که در قسمت نکات خواهید خواند؛ انتخاب رنگ و جنس پارچه مطابق سلیقه ی شما می تواند متفاوت باشد.

ساخت کلاه عروس با روشی ساده + مراحل تصویری

انواع تصاویر و ژونال ها و ویدئوها وجود دارند که شما را در انتخاب و خرید کلاه عروس مناسب همراهی می کنند؛ اما تا چه این کار توانسته توجه شما را به خود جلب کند، با پیشنهاد آموزشی آرگا در این مطلب قطعا نظر شما به میزان بالایی معطوف می گردد؛ آرگا همراه همیشگی شما در ادامه به آموزش ساخت کلاه عروس پرداخته است، در همین راستا ازا شما دعوت به همراهی می کنیم.

کلاه عروس

کلاه یکی از پوشاک های مورد توجه و پر استفاده در این زمینه می باشد که برای منظورهای مختلف البته مهمترین آنها پوشاندن سر و محافظت سر و صورت و همچنین چشمان از گرما و اشعه ی زیاد نور می باشد، کلاه های زیادی برای رفع این نیاز وجود دارند که متناسب با سلیقه و نیاز و البته اندازه ی سر خود انتخاب و به کار رفته می شود اما نوع دیگری از کلاه نیز وجود دارد که نقش دیگری ایفا می کند؛ زیبایی از وظایف مهمی است که بر دوش این قبیل کلاهها گذاشته شده و البته آنها به بهترین شکل ممکن آن را به مرحله ی  انجام می رسانند.

اگر شما نیز از آن دسته از افراد سخت پسند و حساس بوده و دوست دارید خودکفا باشید، در زمینه ی آماده سازی کلاه عروس پیشنهاد می کنیم که مراحل ساخت این کلاه به روشی ساده و همچنین کاربردی ارائه شده را قدم به قدم به دقت انجام دهید. از مزایای این کلاه می توان به مقرون به صرفه بودن در زمان و هزینه اشاره کرد. این کلاه عروس غیر از استفاده اصلی خود برای بکارگیری در سایر مکان ها از جمله انواع جشن ها نیز جالب خواهد بود.

آموزش ساخت کلاه عروس زیبا و شیک

اموزش ساخت کلاه عروس زیبا و شیک

وسایل مورد نیاز

  • کاسه یک بار مصرف 2 عدد بزرگ
  • پارچه 80 سانتی متر (می توانید از ساتن یا هر جنس دیگری بهره ببرید.)
  • سیم روکش دار 1/30 . 1/50
  • نوارهای اریب

روش ساخت

این روش از چهار مرحله 1 – درست کردن قسمت داخلی کلاه 2 – درست کردن قسمت رویی کلاه 3 – درست کردن لبه ی کلاه 4 – درست کردن گل روی کلاه

مرحله ی یک :

در اولین مرحله دورتادور ظروف یکبار مصرف را برش می زنید تا شکل یکدستی پیدا کنند.

آموزش ساختن کلاه عروس

در قسمت بیرونی یکی از ظرف ها چسب زده و ظرف دیگری را بر روی آن قرار می دهید تا یکدست و هموار شوند.

ساختن کلاه عروس ساده

بر روی کاغذ گراف یا روزنامه یک شکل دایره دارای قطر 33 سانتی متر رسم کرده و می برید.

پارچه ی خود را بر روی زمین پهن می کنید و الگوی کاغذی خود را بر روی آن قرار می دهید و برش می زنید.

ساخت کلاه عروس به روشی آسان

سپس میان پارچه را علامت زده و میان ته کاسه را نیز علامتگذاری می کنید؛ این دو نقطه ی علامت گذاری شده را بر روی یکدیگر قرار داده و با استفاده از چسب به هم متصل کرده و محکم می نمایید.

ساختن کلاه عروس

درست کردن کلاه عروس

حالا در این بخش از ساخت کلاه عروس اطراف ته کاسه(قسمت بیرونی) را چسب زده و پارچه ی خود را به آن می چسبانید، پس از چسباندن کف ظرف باید دیواره های آن را نیز با استفاده از پارچه بپوشانید، این عمل را بهتر است به صورت مرحله به مرحله و با دقت زیاد انجام دهید تا در زیر پارچه هوا باقی نمانده و حباب هایی ایجاد نشود. در نتیجه ظاهری زیبا و تمیز حاصل کار شما خواهد بود.

ساختن کلاه عروس

اپس از اینکه پوشاندن دیواره های کلاه عروس به نیمه رسید، روی آن را مجددا چسب زده و و این بار پارچه را نه به صورت صاف و هموار که باید همراه با یک پیلی بر روی دیواره ظرف (بخش بالایی) بچسبانید.

سپس لازم است مابقی پارچه باقی مانده را به روی ظرف یکبار مصرف بازگردانید. در نهایت هم اگر پارچه خیلی زیادی بود آن را برش می زنیم.

آموزش مرحله ای ساخت کلاه عروس

مرحله ی دو:

در این مرحله جهت ساخت قسمت رویی کلاه لازم است ابتدا بر روی یک کاغذ گراف یا روزنامه الگوی خود را رسم می کنیم، این الگو متشکل از یک دایره با قطر 80 سانتی متر و دایره ای دیگر در داخل آن به قطر 28 سانتی متر باشد.

سپس الگوی خود را بر روی پارچه قرار داده و گرداگرد آن را ببرید.

ساختن کلاه عروس

حالا در این مرحله اطراف دایره کوچکتر داخلی را بر روی پارچه به وسیله ی صابون خیاطی و یا سنجاق نشانه گذاری نمایید، سپس اطراف آن را با استفاده از نخ کوک زده در نهایت آن را بکشید تا هم اندازه ی لبه ی ظرف شود.

درست کردن کلاه عروس

چین های ایجاد شده را بر روی پارچه را یکنواخت کرده و بر روی ظرف یکبار مصرف قرار بدهید نخ را بکشید تا هم اندازه لبه ی ظرف گردد، پس از تنظیم شدن به اندازه ی مناسب مابقی نخ را ببرید.

ساختن کلاه عروس

در نهایت بخش چین دار پارچه را با استفاده از چسب به لبه ی ظرف بچسبانید.

ساخت کلاه عروس در چند مرحله

مرحله سه :

حالا در این مرحله برای به ساخت لبه ی کلاه عروس اطراف دایره ی بزرگ (دارای قطر 80 سانتی متر) را با نخ کوک زده و نخ آن را به همان روش بکشید تا هم اندازه ی لبه ی ظرف یا همان کلاه شود، سپس چین های ایجاد شده را یکنواخت و برابر نموده و به داخل کلاه برگردانید تا تشکیل دهنده ی لبه ی کلاه باشد.

ساخت کلاه عروس

اموزش درست کردن کلاه عروس

مجددا بر روی حاشیه یا همان لبه ظرف قطعه قطعه چسب بزنید و حاشیه ی دایره بزرگ چین خورده را به قسمت داخلی لبه ی ظرف بچسبانید.

ساخت کلاه عروس

یک دوم پارچه چین دار را به حاشیه ی کلاه بچسبانید، و یک عدد سیم روکش دار را در درون لبه کلاه قرار دهید.

ساختن کلاه عروس

 

سپس 2 سر سیم روکش دار را برابر 10 سانتی متر برش بزنید و با استفاده از چسب شیشه آنها را محکم به یکدیگر چسبانده و نوار کاترین را به دور آن بپیچید و چسب بزنید تا ضخیم گردد.

ساخت کلاه عروس

سیم روکش دار آماده شده را خیلی آرام و اهسته به درون لبه کلاه فرو ببرید و پس از اطمینان حاصل کردن از محکم بودن و مزتب بودن آن، یک دوم دیگر لبه ی چین دار پارچه را به قسمت درونی کلاه بچسبانید.

درست کردن کلاه عروس

قسمت های کوک زده شده مانند چین درون کلاه را برای زیبایی و تمیزی کار با استفاده از نوارهای زینتی خوش رنگ البته هماهنگ با خود کلاه پوشش دهید.

ساخت کلاه عروس

مرحله چهار:

در این مرحله به پایانی ترین مراحل کار رسیدیم، به این منظور یعنی ساخت گل روی کلاه لازم است بر روی پارچه یک نوار با پهنای 10 تا 12 و بلندی 60 تا 70 برش بزنید.

نوار برش خورده را تا کرده و در فاصله ی 4 سانتی متری لبه ی دیگر پارچه بگذارید و کوک بزنید.

آموزش ساخت کلاه عروس

نخ را بکشید تا جمع شود و دو سمت آن را با یکدیگر گره بزنید.

درست کردن کلاه عروس

 

در نهایت میان گل خود را با استفاده از مروارید و سنگ تزیین کنید.

اموزش ساخت کلاه عروس زیبا

چند نکته ی طلایی در ساخت کلاه عروس

  • جهت ساخت کلاه لبه کج از سیم روکش دار به اندازه ی 150 تا 155 سانتی متر لازم و کافی است این میزان از اندازه ی اضافه برای قسمت کج کلاه می باشد.
  • همینطور جهت ساخت کلاه با لبه ساده از سیم روکش دار به اندازه ی 130 تا 140 سانتی متر لازم است.
  • اگر می خواهید گل روی کلاه شما دارای اندازه ای کوچک تر باشد؛ می توانید اندازه های آن را تغییر دهید.
  • می توانید از هر پارچه ای با جنس و رنگ مختلف بهره ببرید؛ اما ساتن کش راحتی و زیبایی بیشتری را برای شما به وجود می آورد.

آموزش ساخت کلاه عروس زیبا و شیک

در این مطلب شما عزیزان با روش ساخت کلاه عروس در چهار مرحله آشنا شدید، کلاه عروس یکی پوشاک های عروس و انتخاب یکی از جذابیت های قابل توجه برای خانم های گل محسوب می شود. از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید سپاسگزاریم. برای آشنایی با تزیین پول به شکل دسته گل عروس بر روی آن کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان