سوءاستفاده مدیران و اعضای شورای شهر آبادان و علی‌آباد کتول از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان

در چند روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر تزریق واکسن کرونای پاکبانان به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان در فضای مجازی پخش شده بود که رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان این خبر را تایید کرد.

سوءاستفاده مدیران و اعضای شورای شهر آبادان و علی‌آباد کتول از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان

در چند روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر تزریق واکسن کرونای پاکبانان به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان در فضای مجازی پخش شده بود که رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان این خبر را تایید کرد.

بدین ترتیب چند تن از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان با قرار دادن نام خود در لیست دریافت کنندگان واکسن کرونا، خود را در برابر ویروس کووید-19 ایمن کردند. رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگوی زنده خود با خبر 23 شبکه آبادان ضمن تایید این موضوع، آن را اینگونه توصیف کرد: «تزریق واکسن به افراد بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد. تزریق به پاکبانان یکی از اولولیت‌های تزریق بود که ما سعی کردیم آن را اجرا کنیم. با هماهنگی که صورت گرفت قرار شد هر روز لیستی از پاکبانان تهیه شده و افراد در صورت حضور در لیست مذکور، واکسن کرونا را دریافت کنند.»

او ادامه داد: «متاسفانه تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر اسم خودشان را در لیست قرار داده و در شرایطی که معمولا افراد ماسک زده و شناسایی افراد برای زننده واکسن ممکن نیست و طبق لیست واکسن زده می‌شده، برخی از این افراد واکسن را دریافت کرده‌اند.» لازم به ذکر است واکسنی که مدیران و اعضای شورای شهر با آن خود را ایمن کرده و دوز اول را دریافت کرده‌اند، از نوع اسپوتنیک وی روسیه‌ای بوده است.

این اتفاقات از چشم وزیر بهداشت دور نماند و او در نامه‌ای به رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان دستور عزل فوری معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن‌سازی را صادر کرد. متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر سلمان‌زاده، رئیس محترم دانشکده علوم پزشکی آبادان، متاسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان، از این حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند، سوءاستفاده و واکسن تزریق نموده‌اند. این در حالی است که تاکنون مسئولین ارشد وزارتخانه که مستمرا در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس می‌باشند و به عنوان گروه اولویت‌دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند. گروهی که در اولولیت‌های سوم و چهارم می‌باشند چنین سوءاستفاده‌ای نموده‌اند. لذا ضروری است در اسرع وقت موارد زیر اجرا شود:

1- معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن‌سازی در اسرع وقت عزل گردند.

2- کلیه کسانی که عامدا با این رفتار غیر منصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.

3- نتیجه حداکثر تا پایان وقت اداری فردا شنبه 1400/1/28 به اینجانب گزارش شود.

بدیهی است هرگونه تکرار مورد فوق‌الذکر با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد. دکتر سعید نمکی.»

حال خبرهای تازه حاکی از آن است که در علی آباد کتول نیز تزریق واکسن پاکبانان به چند نفر از کارمند شهرداری صورت گرفته است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: «تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که یک خانم پیمانکار، یک مسئول خدمات شهری و 2 نفر از کارکنان شهرداری از سهمیه آنان استفاده کرده و واکسن زدند.»

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگویی از الزام واکسینه شدن پاکبانان خبر داد و گفت: «صدای این قشر از جامعه به گوش نمی‌رسد در حالی که آن‌ها روزانه با پسماندهای پزشکی و زباله‌های عفونی ارتباط دارند و آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها مصداق افرادی هستند که به شکل مستقیم با کرونا در ارتباط هستند. خدمتکاران بیمارستان‌ها نیز در اولولیت تزریق واکسن هستند و برای آن‌ها نیز واکسن تزریق شده است.

 

بیشتر بخوانید:

مقام ارشد چینی: «واکسن های کرونای چینی اثربخشی چندانی در مقابله با بیماری ندارند»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای: 4

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان