معرفی ۱۰ دسر خوشمزه برای افطاری

سفره‌های افطار ایرانیان تنوع زیادی دارد، یکی از بخش‌های خوشمزه افطار دسرهای خوشمزه‌ای است که برای افطار تهیه می‌شود.در این مقاله با ۱۰ دسر معروف و محبوب افطار آشنا می شوید.

دسرهای افطار

مسلمانان همه ساله با شروع ماه رمضان، مهمان ضیافت الهی می‌شوند. سفره‌های سحر و افطار پر از برکت و لحظه‌های ناب بندگی است و این هنر خانم خانه است که با سفره ای رنگارنگ لحظات به یادماندنی را برای خانواده را ثبت می‌کند. سفره‌های افطار ایرانیان تنوع زیادی دارد، یکی از بخش‌های خوشمزه افطار دسرهای خوشمزه‌ای است که برای افطار تهیه می‌شود و به جرات می‌توانم بگویم سرو آنها در هیچ ایامی از سال مانند ماه رمضان این طعم دلچسب را ندارد. در این مقاله قصد داریم 10 دسر خوشمزه برای افطار را معرفی نماییم.

 شله زرد

شله زرد یکی از دسرهای قدیمی و خوشمزه است که علاوه بر طعم دلنشین رنگ زیبایی دارد. شله زرد برای اولین بار در استان کرمانشاه پخته شده است و مردم این استان برای مهمانی، نذر و در مراسمات از این دسر استفاده می‌کنند. شله زرد از برنج، آب، شکر و زعفران درست می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک شله زرد خوش بو و خوش طعم داشته باشید در طبخ آن از برنج ایرانی استفاده کنید.

فرنی

قطعا نام فرنی برای همه آشنا است و یک گزینه بسیار مناسب برای افطار است. فرد روزه دار چندین ساعت گرسنگی را تحمل کرده است و یک دسر گرم و سبک برای افطار بسیار مناسب است. در تهیه فرنی از آرد برنج یا نشاسته، شیر و شکر استفاده می‌شود. کودکان علاقه زیادی به این دسر نشان می‌دهند اگر کودک نوپا در منزل دارید یا می‌خواهید دسر مقوی شود می‌توانید از پودر بادام نیز استفاده کنید.

فرنی با رشته کادایف

فرنی با رشته کادایف یک دسر خوشمزه، پرطرفدار و مجلسی است که می‌توانید برای افطار سرو کنید. این دسر متعلق یه کشور ترکیه است اما به دلیل خوشمزگی و سادگی تهیه آن در کشورهای دیگر نیز محبوب شده است. در تهیه این نوع فرنی علاوه بر آرد، نشاسته، کره و... از رشته کادایف نیز استفاده می‌شود. رشته کادایف را می توانید از طریق فروشگاه مواد خوراکی و غذایی خارجی یامی کالا خریداری کنید.

 

باقلوا با رشته کادایف

باقلوا

اگریک مهمان خاص دارید یا می‌خواهید سفره افطار شما با یک دسر لاکچری و خوشمزه تزئین شده باشد، باقلوا بهترین گزینه است. این دسر علاوه بر اینکه ظاهری زیبا دارد خوشمزه است و در کنار چای طعم بسیار لذیذی دارد. مواد تشکیل دهنده باقلوا رشته کادایف، شکر، آب، کره و... هستند.

کاچی

کاچی یکی دیگر از دسرهای قدیمی و خوشمزه است. این دسر متعلق به آذربایجان است، اما به دلیل مقوی بودن و خوشمزگی آن در دیگر شهرها نیز بسیار محبوب است. کاچی از آرد، کره محلی و شکر تهیه می‌شود. در برخی دستورهای طبخ برای مقوی تر کردن کاچی از شیره انگور به جای شکر استفاده می‌شود.

شیربرنج

شیربرنج یک دسر مقوی، کامل و خوشمزه است. با سرو شیربرنج مطمئن باشید که بدن شما ویتامین‌های لازم را جذب می‌کند. این دسر اصالت ایرانی دارد. تهیه شیربرنج با برنج ایرانی باعث می‌شود برنج لعاب بیندازد و طعم بهتری دارد. برای تهیه شیربرنج به برنج ایرانی، شیر، شکر و گلاب نیاز دارید.

حلوا

حلوا از دسرهای سنتی ایرانی است که در سفره‌های افطار جایگاه ویژه ای دارد. از حلوا می‌توانید به عنوان یک چاشنی در سفره‌های افطار استفاده کنید. چند قاشق کوچک از حلوا برای بالابردن قندخون فرد روزه دار مناسب است. تهیه حلوا دستورهای طبخ متفاوتی دارد اما طرز تهیه آنها بسیار شبیه به هم است. اگر درخانواده بیمار دیابتی دارید در تهیه حلوا به جای شکر از شیره انگور استفاده کنید.

رنگینک

رنگینک

رنگینک یک دسر خوشمزه، مجلسی و متعلق به مردم جنوب کشور به خصوص استان خوزستان است. این دسر خوشمزه، بسیار مقوی است و در تهیه آن از خرما، کره، آرد، پودر دارچین، گردو، پسته و پودر نارگیل استفاده می‌شود. 

حلیم

حلیم نیز یکی دیگر از دسرهای ایرانیان برای افطار است که بسیار کامل و مقوی است. این دسر به قدری کامل و مقوی است که می‌تواند یک غذای کامل باشد اما چندقاشق از آن برای افطار خالی از لطف نیست. سنگینی این دسر ممکن است باعث شود که با خوردن آن دیگر میلی به خوردن غذاهای دیگر نداشته باشید. حلیم را می‌توانید به صورت آماده خریداری کنید. اگر قصد پختن حلیم در منزل را دارید به گندم و گوشت گوسفند نیاز دارید.

خاگینه

خاگینه یک دسر مقوی، خوشمزه، قدیمی وایرانی است. خاگینه ریشه در آذربایجان دارد و در زبان ترکی به آن قیقاناق می‌گویند. مردم تبریز از خاگینه در وعده صبحانه نیز استفاده می‌کنند. این دسر خوشمزه از آرد، تخم مرغ، شکر وآب تهیه می‌شود. در برخی دستورهای طبخ به جای شکر از شیره انگور استفاده می‌کنند.

سخن آخر

در این مقاله از سایت خواندنی ها به معرفی 10 دسر معروف و محبوب برای وعده افطار پرداختیم که امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همچنین برای خرید مواد غذایی مرتبط با این دسرها و همچنین دستور تهیه و پخت آن ها پیشنهاد میکنیم به سایت محصولات غذایی خارجی یامی کالا به نشانی www.yummykala.com مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان