چگونه با کودکان درمورد طلاق و امور زناشویی صحبت کنیم؟

یک رابطه زناشویی می تواند برای یک خانواده ویرانگر باشد. غیبت ناگهانی والدین می تواند به طور قابل توجهی فرزندان را تحت تأثیر قرار دهد و آنها سعی می کنند هزار سوال بپرسند که می توانند تغییرات خانواده خود را درک کنند

چگونه با کودکان درمورد طلاق و امور زناشویی صحبت کنیم؟

یک رابطه زناشویی می تواند برای یک خانواده ویرانگر باشد. غیبت ناگهانی والدین می تواند به طور قابل توجهی فرزندان را تحت تأثیر قرار دهد و آنها سعی می کنند هزار سوال بپرسند که می توانند تغییرات خانواده خود را درک کنند. اگر در خانواده خود با این وضعیت دشوار روبرو هستید، در این مطلب نی نی سایت مواردی ذکر شده است که می تواند هنگام گفتگو با فرزندان خود پس از بروز هر نوع بحران زناشویی، به آنها کمک کند.

در حضور فرزندتان با  همسرتان  صحبت نکنید:

بسیاری از مکالمات و جزئیات برای به اشتراک گذاشتن با کودکان مناسب نیست. مکالمات بزرگسالان را بین بزرگسالان حفظ کنید. فرزندان شما لازم نیست مسئولیت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در آن مکالمات شما را به دوش بکشند مخصوصا اگر درباره اوضاع مالی دشوار باشد. همانطور که این جزئیات مالی را با بچه های خود در میان نمی گذارید، بحث های درباره مسائل سخت بین شما و همسرتان را نیز بازگو نکنید.

از همسرتان بدگویی نکنید:

همانطور که در حال مرور نحوه گفتگو با فرزندان خود در مورد طلاق، امور زناشویی و والدین غایب هستید، از بدگویی درباره همسرتان پرهیز کنید. در حالی که ممکن است رابطه شما با همسرتان به خطر بیفتد، ممکن است فرزندانتان در آینده بتوانند رابطه خوبی با آنها برقرار کنند و یا روابط شکسته خود را برقرار کنند. شما نمی خواهید کاری کنید که همسرتان حتی بیشتر از بچه هایتان دور شود. بعلاوه، بد گفتن همسرتان نه تنها در رابطه فرزند شما با او بلکه بر روی شما نیز تأثیرگذار است. هنگام صحبت با بچه های خود در مورد والدین غایب، به جای احساسات، به واقعیت ها پایبند باشید. سعی کنید در صورت امکان رابطه مثبتی بین بچه ها و هر دو والدین برقرار کنید.

موضوع را باجزئیات توضیح ندهید:

وقتی فرزندانتان در مورد دلیل وجود پدر یا مادر غایب پرسش می کنند، جزئیاتی را که با آنها به اشتراک می گذارید محدود کنید. نیازی نیست جزئیات صمیمی این ماجرا را به اشتراک بگذارید، به سختی برآیید و یا واکنش عاطفی خود را در برابر مصائب به اشتراک بگذارید. اطلاع فرزندان از احساسات خود می تواند برای رابطه آنها با والدین دیگر مضر باشد. کمتر روی جزئیات تمرکز کنید و بیشتر به این نکته توجه کنید که کودک شما هنوز دو پدر و مادر دارد که آنها را دوست دارند و به آنها اهمیت می دهند. اگر همسر شما به طور کامل در زندگی خانواده شما غایب است، فرزند خود را نسبت به عشق مداوم خود به او اطمینان دهید.

به سوالات و احساساتشان پاسخ دهید:

روشن کنید که می فهمید این وضعیت چقدر برای فرزندانتان دردناک است. از آنجا که فرصت هایی دارید ، آنها را تشویق کنید که در مورد غم و غضب خود صریح باشند، اما به آنها اجازه رفتار پرخاشگرانه یا مخرب را ندهید. نوشتن و روزنامه نگاری برای کودکان بزرگتر فضای احساسی خوبی است. کودکان کوچکتر گاهی ابراز احساسات خود را با کشیدن تصاویر مفید می دانند. مراقب علائمی باشید که احساسات بر کودک شما تأثیر بسزایی دارند. برخی از علائم می تواند نخوردن یا خوابیدن باشد. اگر این علائم را مشاهده کردید، می توانید با یک مشاور تماس بگیرید.

مرزهای مناسب تنظیم کنید:

تصمیم بگیرید با چه جزئیاتی به آنها پاسخ دهید. این مرزها تا حد زیادی به سن و بلوغ کودک بستگی دارد. با این حال ، هنوز جزئیاتی وجود دارد که نمی خواهید با بچه های خود به اشتراک بگذارید. اگر فرزندانتان سوالی بپرسند که از این مرزها عبور کند، می توانید به آن پاسخ دهید: این چیزی نیست که من الان بتوانم با شما در مورد آن بحث کنم ، اما ممکن است در آینده زمانی باشد که بتوانیم درباره آن صحبت کنیم.

صادق باشید:

صرف نظر از سن، ضروری است که در مورد آنچه که اتفاق می افتد در حالی که به پیشنهادات قبلی پایبند هستید، با کودکان صادق باشید. به عنوان مثال، اگر همسرتان اکنون در شهر دیگری زندگی می کند، می توانید در این مورد صادق باشید. با این وجود نیازی نیست که در مورد شخص جدیدی که اکنون با او درگیر است یا در صورت داشتن رابطه با او زندگی می کند صحبت کنید. اگر همسر شما این اطلاعات را به اشتراک می گذارد، می توانید آنها را برای سوالات بعدی به همسر ارجاع دهید.

همانطور که یاد گرفتید چگونه در مورد طلاق و امور زناشویی با کودکان خود صحبت کنید ، از آنها حمایت کنید:

دریابید که تنها تلاش نمی کنید تا در این شرایط دشوار حرکت کنید. از دوستان ، اعضای خانواده و دیگران که به شما کمک می کنند تا یک پدر و مادر دوست داشتنی و پرورش دهنده باشید و به فرزندان خود کمک کنید تا از پس بحران زناشویی برآیند و از آنها حمایت کنید.

 

منبع: www.focusonthefamily.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان