آیا اسرائیل با مذاکرات وین ارتباط دارد؟

استانو: تماس‌هایی بین هماهنگ کننده برجام با هیات آمریکایی مستقر در وین در خصوص بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای جریان دارد.

آیا اسرائیل با مذاکرات وین ارتباط دارد؟

به گزارش اسپوتنیک، پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که عدم ارتباط اسرائیل با مذاکرات برجام باید روشن باشد. او با این حال عنوان کرد که تماس‌هایی بین هماهنگ کننده برجام با هیات آمریکایی مستقر در وین در خصوص بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای جریان دارد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با تاثیر حمله موشکی به اطراف راکتور هسته‌ای «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی بر مذاکرات جاری برجام در وین تصریح کرد که رژیم اسرائیل عضو توافق هسته‌ای ایران نیست و ارتباطی با مذاکرات وین ندارد.

گفتنی است ارتش اسرائیل روز 22 آوریل (پنجشنبه) تأیید کرد که یک فروند موشک زمین به هوا از سوریه در جنوب سرزمین‌های اشغالی فرود آمده است. موشک سوری که به سمت یک جنگنده این رژیم پرتاب شده بود، در نزدیکی منطقه "دیمونا" فرود آمده است.

این حمله موشکی خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته و به رآکتور هسته‌ای دیمونا نیز اصابت نکرده است. رسانه‌های غربی این حمله را اقدامی تلافی جویانه از سوی جمهوری اسلامی ایران در برابر حمله اخیر به تاسیسات هسته‌ای نطنز عنوان کردند.

شایان ذکر است که هفته آینده در زمان از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت و گوهای فنی و کارشناسی دنبال خواهند شد.

استانو در این باره گفت: «هیچ راه حل جایگزینی در برابر مذاکرات وین برای حل تمام ابعاد مربوط به توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد و از این منظر ما در وین سرگرم مذاکره هستیم. نشانه های دلگرم‌کننده‌ای که می‌توان آن را مثبت تلقی کرد از برآیند مذاکرات دیده می‌شود. مذاکرات هنوز به پایان نرسیده است. چالش‌های زیادی برای حل و فصل باقی مانده اما تمام طرف‌ها برای ادامه تلاش‌ در زمینه بازگشت برجام به ریل اصلی مصمم هستند».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان