آموزش پول به کودکان با انجام ۴ فعالیت سرگرم کننده

شما میتوانید با انجام این فعالیت ها کمک های خیرخواهانه، اصول جمع آوری پول، پس انداز، بودجه بندی را باتوجه به سودی که کودک دریافت میکند به او آموزش دهید

آموزش پول به کودکان با انجام 4 فعالیت سرگرم کننده

شما میتوانید با انجام این فعالیت ها کمک های خیرخواهانه، اصول جمع آوری پول، پس انداز، بودجه بندی را باتوجه به سودی که کودک دریافت میکند به او آموزش دهید.
آموزش های مهارتی در رابطه با پول به فرزندتان بسیار مهم و ضروری است. شما ممکن است در رابطه با فعالیتهایی مثل دوچرخه سواری و غیره میتوانید با فرزندتان صحبت کنید اما در رابطه با پول ممکن است برایتان سخت باشد. زیرا باید آن ها را در رابطه با این موضوع قانع کنید. طبق آمار و نظرسنجی ها والدین در رابطه با مواد مخدر و رابطه های جنسی خیلی راحت میتوانند با فرزندشان صحبت کنند. بسیاری از پدر و مادرها به این فکر نمیکنند که آیا خودشان درباره این موضوع و مسئله اطلاعات و شناخت دارند یا خیر؟ پس با توجه به این موضوع طبق تحقیقات انجام شده رفتار مالی والدین روی کودکان بسیار تاثیر گذار است.

 

فرزندتان را برای کمک های خیرخواهانه تشویق کنید:

یکی از رفتارهایی که باید با فرزندتان داشته باشد این است که به فرزندتان یادبدهید به دیگران کمک کند و دست نیازمندان را بگیرد. شما میتوانید پول هایی که به فرزندتان میدهید را در 3 ماه پس انداز کنید. میتوانید بخشی از آن را صرف امور خیریه کنید و به سازمان ها و نهادهایی که نیاز به پول دارند کمک کنید. شما با انجام این کار میتوانید به افراد نیازمند هم کمک کنید.

پس انداز و سرمایه گذاری

یکی از کارهایی که باید کودکتان یاد بگیرد این است که رضایت کامل داشته باشد. همانطور که پدر و مادرها باید به فکر پس انداز و سرمایه گذاری باشند به فرزندشان هم باید آموزش بدهند. البته این کار ممکن است طول بکشد . شما به یک برنامه ریزی نیاز دارید. حتی ممکن است حدود یک ماه طول بکشد پس عجله نداشته باشید.

در این مدت کودکتان از وسایل خودش مراقبت میکند و سعی میکند وسایل و اتاق خود را مرتب نگه دارد تا آسیبی بهشان نرسد. شما متوانید پولی را که به فرزندتان میدهید را توی قلک و یا یک شیشه بگذارید تا کودک ببیند که روز به روز به پول اش اضافه میشود و ظرف و قلکش پر میشود.

تنظیم بودجه و هزینه ها
شما میتوانید با انجام فعالیت های زیر به کودکتان آموزش دهید که هزینه اش را مدیریت و تنظیم کند. با انجام این فعالیت ها میتواند در آینده و در زندگی اش از این تجربه ها استفاده کند و بسیار برایش مفید خواهد بود. شما میتوانید با فرزندتان به خرید بروید تا او هزینه ها را ببیند. اگر که میخواهید از بیرون غذایی را تهیه کنید و میبینید هزینه اش بالا است الان میتوانید مواد اولیه را تهیه کنید و خودتان آشپزی کنید تا هزینه ها کم شود. به نظر شما کودک میتواند قیمت ها را مقایسه کند؟

سود برای کودک جالب است
شما میتوانید پس انداز فرزندتان را در بانک ذخیره کنید به سودی که برایش واریز میشود توجه کنید. سودی که واریز میشود برای فرزندتان ذخیره کنید. البته که حساب های پس انداز سود قابل توجهی ندارند.
شما میتوانید برای شروع به کودکتان یک سکه بدهید و سودش را هم به کودک پرداخت کنید. در روز دوم به همان مقداربه پولش اضافه کنید. این کار را تا 10 رو ازدامه دهید و در روز 11 متوقفش کنید. شما میتوانید بار این کار فرزندتان را به پس انداز و جمع آوری پول تشویق کنید.

منبع: www.parents.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان