تاثیر ویروس کرونا بر خشونت خانگی

برای بسیاری از خانواده ها و زوج ها ، چالش برانگیزترین موضوعاتی که آنها با آن روبرو هستند شامل سالم ماندن و مشغول نگه داشتن بچه ها است

تاثیر ویروس کرونا بر خشونت خانگی

برای بسیاری از خانواده ها و زوج ها ، چالش برانگیزترین موضوعاتی که آنها با آن روبرو هستند شامل سالم ماندن و مشغول نگه داشتن بچه ها است. اما برای قربانیان خشونت خانگی ، خطر با انزوا و فاصله گرفتن از افراد خارج از خانه آنها افزایش می یابد. مشاغل و درآمد از دست می رود ، مواد غذایی و سایر وسایل ضروری خانوار کمیاب می شوند و به نظر می رسد وحشت حاکم است. خشونت خانگی در مورد قدرت و کنترل است. و در این مدت غیرمعمول ، مردم احساس ناتوانی کنترل امور می کنند. از علائم تشدید احساسات همسرتان آگاه باشید تا بتوانید خود و بچه ها را به قسمت امن تری از خانه یا آپارتمان خود منتقل کنید با افزایش اضطراب در مورد شیوع ویروس کرونا و با قرنطینه شدن افراد، احتمال افزایش تعداد حوادث خشونت خانگی  زیاد است.

چه طور به خود کمک کنیم؟

یک برنامه ایمنی تنظیم کنید. اگر در یک رابطه سو استفاده کننده هستید ، روانشناسان بالینی ، توصیه می کند در اولین نشانه عصبانیت از خانه خود خارج شوید و به مکانی از قبل تنظیم شده بروید که در آن می توانید در امان باشید. برنامه شما همچنین باید شامل لوازم ضروری و لباس اضافی باشد که در صورت نیاز باید آنها را با خود ببرید.

اگر به دلیل فاصله اجتماعی یا قرنطینه شدن باید در خانه خود بمانید ، اطمینان حاصل کنید که برای فرار از خانه برنامه فرار دارید (در یا پنجره را برای خروج ترجیح دهید). این کار را با فرزندان خود تمرین کنید و یک کلمه کد برای زمانی که آنها باید از آنجا دور شوند بسازید . اما اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما هرگز درگیر نخواهند شد و سعی در محافظت از شما ندارند.

با یک مشاور مجاز ارتباط برقرار کنید که می تواند در مراحل بعدی به شما کمک کند.

چگونه خانواده و دوستان می توانند کمک کنند؟

یکی از مهمترین نکات گوش دادن و حمایت از آن است. به قربانی یادآوری کنید که این وضعیت تقصیر آنها نیست. در دسترس و بدون قضاوت باشید و آنها را به جستجوی کمک ترغیب کنید. اما یک چیز وجود دارد که دوستان و اعضای خانواده نمی توانند انجام دهند: "نجات" قربانیان.

 

منبع: www.focusonthefamily.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان