آیا تنها راه طلاق است؟

اگر جواب منفی است، وقت آن است که نحوه برقراری ارتباط با همسرتان را تغییر دهید. بسیاری از افراد در تقسیم احساسات و نیازهای خود مشکل دارند. در این صورت، آنها از یکدیگر دور می شوند، از لحاظ عاطفی قطع ارتباط می شوند و اجازه می دهند افکار و احساسات منفی بر افکار مثبت غلبه کنند.

آیا تنها راه طلاق است؟

آیا شما و همسرتان به یکدیگر احترام میگذارید؟

اگر جواب منفی است، وقت آن است که نحوه برقراری ارتباط با همسرتان را تغییر دهید. بسیاری از افراد در تقسیم احساسات و نیازهای خود مشکل دارند. در این صورت، آنها از یکدیگر دور می شوند، از لحاظ عاطفی قطع ارتباط می شوند و اجازه می دهند افکار و احساسات منفی بر افکار مثبت غلبه کنند.

آیا مشکلاتتان را حل میکنید؟

اگر بارها و بارها  شما و همسرتان با هم اختلاف داشته باشید، ممکن است این سوال را پیدا کنید که آیا طلاق جواب صحیحی است؟ شاید راهی بهتر برای پرداختن به مبارزات شما وجود داشته باشد. من به جای پیش فرض برای سوالات طلاق، شما را به چالش می کشم که این جمله را هدف جدید بحث های خود قرار دهید: من می خواهم ما یاد بگیریم که این را با احترام مدیریت کنیم. چنین اعلامیه ساده ای می تواند تفاوت اساسی ایجاد کند. زوجین می توانند یاد بگیرند که در مورد تعارضات با عواطف، پذیرش و درک صحیح مخالفت صحبت کنند.

آیا به این فکر میکنید که هنوز هم، یکدیگر را دوست دارید؟

وقت آن است که نگاهی صادقانه به ازدواج خود بیندازید. آیا شما و همسرتان در یک (یا بیشتر) از این زمینه ها مبارزه می کنید:

ارتباطات

خیانت (احساسی یا جسمی)

اعتیاد

قطع ارتباط (احساسی یا جسمی)

مدیریت تعارض

افکار منفی

تنهایی

چه عواملی باعث میشود تا ازدواج سالمی  را تجربه کنیم؟

ازدواج سالم، همسری است که در آن زن و شوهر متحد باشند، دو نفری که برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنند. اگر شما و همسرتان دائماً می پرسید که آیا طلاق جواب صحیحی است، پس ضروری است که دیگر یکدیگر را به عنوان دشمن نبینید و یکدیگر را به عنوان متحد ببینید. غالباً، درک اینکه هر دوی شما در حال رسیدن به یک هدف مشترک هستید (یک رابطه ، یک خانواده) به تجدید دوستی که به شدت برای تحمل طوفان های زندگی نیاز است کمک می کند.

به نظر شما طلاق چه تاثیری بر روحیه کودکتان میگذارد؟

هر کس که طلاق را تجربه کرده است می داند که اثرات آن برای دهه ها ادامه دارد. طلاق مانند گردباد رخ می دهد و دنباله ای از ویرانی و دل درد را به جا می گذارد. در میان قربانیان کودکان بی گناهی وجود دارند که باید با تخریب ها برای سالهای آینده مقابله کنند. کودکان ممکن است در معرض نمایش مشکلات عاطفی، روانی و رفتاری باشند. فرزندان طلاق ممکن است از مشکلات دلبستگی نیز رنج ببرند. انعطاف پذیری و عوامل محافظتی می توانند بر نتایج بعد از طلاق تأثیر بگذارند.
 

آیا مشاوره ازدواج را امتحان کرده اید؟

می توانید از یک درمانگر ازدواج مشاوره بگیرید. هنگامی که به دنبال مشاور ازدواج می گردید، شرایط زیر را در نظر بگیرید: اگر می خواهید با یک درمانگر صحبت کنید، به دنبال شخصی باشید که دارای مجوز باشد و آموزش های پیشرفته ای در زمینه های ازدواج و روابط داشته باشد. این موارد را هنگام جستجوی یک متخصص ازدواج واجد شرایط در نظر بگیرید:

آیا بعد از طلاق بازهم میشود ازدواج کرد؟

ممکن است احساس کنید که دیگر امیدی به ازدواج شما نیست و آسیب دیدگی برای بازگرداندن رابطه و عشقی که قبلاً داشته اید بسیار عمیق است. حقیقت این است که زندگی و ازدواج شما می تواند بهتر و قویتر از گذشته باشد.

 

منبع: www.focusonthefamily.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان