قتل مرد جوان به دست مأموران قلابی

شاکی خودرواش را در کنار خیابان پارک کرد و به سراغ سارقان موتورسوار رفت. بین آن‌ها درگیری رخ داد و در نهایت یکی از موتورسواران چاقویی از جیبش بیرون آورد و چند ضربه به وی زد. ضرباتی که مرگ مرد جوان را رقم زد و او کشته شد.

قاتل

سارقی که برای فرار از دست مالباخته وی را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

شامگاه 28 آبان سال 92 مرد جوانی به‌همراه دوستش وارد کلانتری 167 دولت آباد شد. او به افسر پرونده گفت: سوار بر خودرو در حوالی بلوار قدس دولت آباد در حال عبور بودم که دو نفر سوار بر موتور سیکلت راهم را سد کردند.

آن‌ها خودشان را مأمور معرفی کردند و بعد هم با تهدید چاقو و گاز اشک آور، دو گوشی تلفن همراهم و هرچه پول نقد داشتم از من سرقت کردند. بعد از فرارشان متوجه شدم سارق بوده‌اند و به دروغ خودشان را مأمور جا زده‌اند. پلاک موتورشان را نیز پوشانده بودند.

جنایت بعد از سرقت

مرد جوان و دوستش پس از اعلام شکایت از کلانتری خارج شده و سوار بر خودروی پرایدشان شدند. آن‌ها هنوز فاصله زیادی از کلانتری نگرفته بودند که همان موتورسواران سارق را در میدان قدس منطقه دولت آباد دیدند. شاکی خودرواش را در کنار خیابان پارک کرد و به سراغ سارقان موتورسوار رفت.

بین آن‌ها درگیری رخ داد و در نهایت یکی از موتورسواران چاقویی از جیبش بیرون آورد و چند ضربه به وی زد. ضرباتی که مرگ مرد جوان را رقم زد و او کشته شد. گزارش این درگیری مرگبار به مأموران کلانتری دولت آباد اعلام شد و بلافاصله طرح مهار اجرا و مأموران برای دستگیری موتورسواران جنایتکار وارد عمل شدند.

مأموران درحین گشت به دو جوان موتورسوار مظنون شده و دستور ایست دادند، اما هنگامی که قصد داشتند از موتور پیاده شوند چاقوی خونین از جیب یکی از آن‌ها افتاد، همین مسأله دستشان را رو کرد. در بازرسی از آن‌ها چندین گوشی تلفن سرقتی کشف شد، اما آن‌ها همچنان منکر جنایت و سرقت بودند، تا اینکه دو مرد جوان با تنها شاهد جنایت که دوست مقتول بود مواجه شده و او سارقان را شناسایی کرد.

اعتراف به قتل

یکی از متهمان که عامل اصلی قتل بود گفت: وقتی شاکی ما را شناسایی کرد ترسیدیم. قصدم کشتن نبود، می‌خواستم از دست شاکی فرار کنم، اما او نمی‌گذاشت فرار کنم و برای رهایی از دستش و ترس از دستگیری ناخواسته چاقو را از جیبم درآوردم.

با اعتراف متهمان به سرقت و جنایت، آن‌ها به بازسازی صحنه جنایت پرداخته و با تکمیل تحقیقات، پرونده برای صدور حکم به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

درخواست قصاص

متهمان در دادگاه پای میز محاکمه رفته و عامل اصلی این جنایت، باتوجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. با صدور حکم قصاص برای متهم و تأیید حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد و در حالی که اولیای دم خواستار قصاص بودند، با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت به سرپرستی محمد شهریاری، اولیای دم به خاطر رضای خدا و ماه مبارک رمضان از قصاص گذشت کردند. پرونده این جنایت بزودی به دادگاه کیفری ارجاع می‌شود تا متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.
 
منبع: روزنامه ایران
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان