درباره مشاوره کودک بیشتر بدانیم

مشاوره کودک نوعی از درمان است که روی کودکان خردسال و نوجوانان مبتلا به یک یا چند بیماری روانی متمرکز است

درباره مشاوره کودک بیشتر بدانیم

مشاوره کودک نوعی از درمان است که روی کودکان خردسال و نوجوانان مبتلا به یک یا چند بیماری روانی متمرکز است. همچنین به جوانانی که ضربه روحی را تجربه کرده اند و یا در یک محیط ناکارآمد یا استرس زا در خانه تجربه می کنند کمک می کند. بسیاری از مسائلی که این کودکان با آن روبرو هستند همانند موضوعات بزرگسالان در زندگی روزمره است. برخی از این موضوعات معمول شامل اضطراب، افسردگی و اندوه است. هدف مشاوره کودک تجزیه مشکلات به قسمتهای قابل کنترل است، بنابراین کودکان بهتر می توانند آنها را درک کرده و با آنها کنار بیایند.

به چه افرادی مشاور کودک میگویند؟

مشاوران کودک متخصصان بهداشت روان هستند که بینش بسیار خوبی در مورد رشد اجتماعی و عاطفی و سلامت روانی کودک شما ارائه می دهند. این افراد از دانش و تخصص لازم برای شناسایی، تعیین دقیق، ارزیابی، تشخیص و درمان طیف وسیعی از شرایط بهداشت روان و مسائل سازگاری (طلاق ، مدرسه جدید ، قلدری ، غم و غصه و ...) و ناراحتی روانی برخوردارند.

 

مشاوران کودک چه وظایفی دارند؟

مشاوران کودک خدمات بسیاری را به جوانان آسیب پذیر میرسانند. از همه مهمتر اینکه متخصصان بهداشت روان با داشتن دانش کامل درمورد کمک به کودک شما می توانند کمکی را که برای حل مشکلات خود و شروع یک زندگی سالم لازم است دریافت کنند. وقتی مسائل اجتماعی و عاطفی و پریشانی روانی کودک درمان نشود می تواند بر خواسته های آموزشی و نقاط عطف رشد او تأثیر منفی بگذارد. از همه مهمتر می تواند باعث تاخیرهایی شود که در بزرگسالی نیز وجود دارد. البته به خاطر داشته باشید که کودکان در هر سنی از کودکان نوپا و پیش دبستانی تا نوجوانان و نوجوانان می توانند از جلسات مشاوره بهره مند شوند. اگر مشاهده کردید که رفتار کودک شما به طور ناگهانی و یا به طرز چشمگیری تغییر کرده است یا مشکلی در مورد فرزند شما احساس "نارضایتی" کرده است ، با یک متخصص اطفال کودک خود مشورت کنید یا برای ارزیابی دقیق تر به دنبال یک مشاور کودک باشید. قضاوت صحیح می تواند اطمینان حاصل کند که کودک شما بهترین درمان ممکن را برای شرایط یا مسئله خود دریافت می کند.

چگونه می توانم یک مشاور خوب کودک پیدا کنم؟

تصمیم گیری برای مشاوره کودک تصمیم ساده ای نیست و یافتن مشاور مناسب ممکن است کار راحتی نباشد. بنابراین هنگام تحقیق درباره درمانگران از سایر والدین و مراقبان، معلمان و پزشکان سوال کنید.

چه چیزهایی را باید در یک مشاور کودک جستجو کنم؟

مهم است که شما یک مشاور پیدا کنید که با فرزند شما صمیمی شود. حقیقت این است که ممکن است مدتی طول بکشد تا کودک شما احساس راحتی کند بنابراین مشاور باید بداند چگونه یخ او را بشکند. اگر قطع ارتباط وجود داشته باشد یا کودک شما از مشاور ابراز ناراحتی یا نارضایتی کند، باید مورد دیگری را پیدا کنید. علاوه بر این مهم است که شما در مورد مشاوران تحقیق کنید. پیش از این مدارک تحصیلی، رویکرد و بررسی مشتری را در نظر بگیرید. همه آن موارد مهم هستند. همچنین ضروری است که مشاور در مشاوره کودک تخصص داشته باشد. بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که او می داند چگونه از روشهای درمانی به طریقی استفاده کند که در واقع به کودک شما کمک کند نه اینکه مانع او شود. از آنجا که سلامت روان و سلامتی کودک شما از اهمیت بالاتری برخوردار است در بررسی منابع مشاور دریغ نکنید.

 

منبع: www.therapytribe.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان