۸ نکته برای رفع حالت تهوع صبحگاهی

تهوع صبحگاهی اغلب یکی از اولین علائم بارداری است. این یک شکایت شایع است، اما اغلب ۳ ماه از بارداری می گذرد

8 نکته برای رفع حالت تهوع صبحگاهی

تهوع صبحگاهی اغلب یکی از اولین علائم بارداری است. این یک شکایت شایع است، اما اغلب 3 ماه از بارداری می گذرد. با این حال ، برای برخی از خانم ها ، حالت شدید صبحگاهی می تواند آزار دهنده باشد. تهوع صبحگاهی برای برخی از خانم ها می تواند کل روز طول بکشد. معمولاً از حدود هفته 6 بارداری شروع می شود و در حدود هفته 12 از بین می رود ، اما زنان مختلف تجربیات مختلفی را تجربه خواهند کرد. بیماری صبحگاهی نیاز به مراقبت پزشکی ندارد مگر اینکه شدید باشد و منجر به کم آبی و کاهش وزن شود. برخی از نکات و درمان های خانگی می تواند کمک کند.

بیشتر خانم ها استفراغ بیش از حد را تجربه نخواهند کرد ، اما بسیاری از آنها به دلیل حالت تهوع برخی از ناراحتی ها را دارند. در اینجا چند نکته برای به حداقل رساندن علائم ناخوشایند حالت تهوع در دوران بارداری آورده شده است.

1- استراحت کافی داشته باشید:

مهم این است که یک خواب خوب داشته باشید. چرت زدن در طول روز نیز می تواند به شما کمک کند ، اما نه مستقیم بعد از غذا، زیرا این می تواند حالت تهوع را افزایش دهد. برای کسانی که شیفت شب کار می کنند ، ممکن است استفاده از ماسک خواب یا استفاده از پرده های خاموش برای جلوگیری از نور هرچه بیشتر کمک کند. زود بخوابید و زود بیدار شوید ، بنابراین می توانید برای بلند شدن از رختخواب وقت بگذارید.از قرص های خواب آور استفاده نکنید ، مگر اینکه پزشک آنها را تجویز کند.

2- با دقت بخورید:

غذاهای چرب و ادویه دار احتمال تحریک ترشح اسید معده را افزایش می دهد، به ویژه با پیشرفت بارداری و فشار آوردن جنین به دستگاه گوارش. غذاهای نرم ممکن است کمتر تشدید کننده باشند. داشتن معده خالی می تواند احساس حالت تهوع را بدتر کند. معده اسید تولید می کند ، اما آنها به جز پوشش داخلی معده ، چیزی برای کار ندارند. این به احساس حالت تهوع می افزاید.

هنگام صبحانه ، سس سیب سرد ، گلابی ، موز یا هر نوع مرکبات به شما کمک می کند زود احساس رضایت کنید. پتاسیم میوه ممکن است به جلوگیری از تهوع صبح کمک کند. کربوهیدرات ها می توانند کمک کنند. سیب زمینی پخته ، برنج و نان تست خشک اغلب گزینه های مناسبی هستند.در شب ، خوردن یک میان وعده با پروتئین بالا قبل از خواب به تنظیم سطح گلوکز خون در طول شب کمک می کند.غذا را سرد بخورید تا بوی بد هنگام غذا خوردن کاهش یابد.

3- از نظر جسمی و روحی فعال باشید:

مشخص شده است که تحرک جسمی علائم را در زنانی که حالت تهوع در دوران بارداری دارند بهبود می بخشد. مشغول بودن می تواند ذهن شما را از احساس حالت تهوع دور کند. خواندن یک کتاب ، انجام معما ، تماشای تلویزیون ، کارت بازی یا پیاده روی کوتاه در اطراف بلوک به شما درگیر مشغولیت شما می شود.

4- مصرف مایعات :

برای داشتن سلامتی ، به خصوص در دوران بارداری ، حفظ آب بدن مهم است. ممکن است مصرف هشت لیوان آب در روز هنگام حالت تهوع دشوار باشد، اما کمبود آب بدن می تواند احساس تهوع را تشدید کند.

5- دمنوش های زنجبیل و نعناع فلفلی:

مدت هاست که از زنجبیل برای کمک به هضم غذا و کاهش ناراحتی های شکمی استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که ممکن است به تسکین علائم حالت تهوع نیز کمک کند. گزینه های دیگر نوشیدن شربت زنجبیل سرد یا افزودن یک تکه زنجبیل خام به آب یا چای است. میان وعده هایی مانند نان زنجبیلی یا کوکی های زنجبیل نیز ممکن است کمک کنند.

6- لباس های گشاد و راحت بپوشید:

لباس محدود یا تنگ ممکن است علائم حالت تهوع را بدتر کند. زنانی که حالت تهوع در دوران بارداری دارند، هنگام پوشیدن لباسهای گشاد، علائم تهوع کمتری دارند.

7- ویتامین ها و مکمل ها:

مکمل ها فقط باید تحت نظر پزشک استفاده شوند. اگر ویتامین می خورید ، بهتر است آنها را قبل از خواب و با میان وعده مصرف کنید.ویتامین B6 ممکن است به کاهش حالت تهوع کمک کند. مکمل های آهن که در دوران بارداری تجویز می شوند، گاهی منجر به حالت تهوع می شوند. برای افزایش جذب ، مکمل های آهن را با آب پرتقال یا یک نوشیدنی دیگر با ویتامین C مصرف کنید.

8- از سوسو زدن مانیتور کامپیوتر خودداری کنید:

یک مانیتور کامپیوتر به سرعت و تقریباً غیر قابل مشاهده می لرزد. این ممکن است به حالت تهوع صبحگاهی کمک کند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان