قتل ۴ نفر در آتش سوزی عمدی

در ادامه تحقیقات مشخص شد مدیر ساختمان با یکی از دوستانش به نام سیامک نیز اختلاف داشته است. از این‌رو سیامک هم شناسایی و بازداشت شد که او نیز عنوان کرد از ماجرای آتش‌سوزی اطلاعی ندارد.

متهمین به قتل

رسیدگی به پرونده آتش‌سوزی مرگبار ساختمانی در مجیدیه تهران در حالی برای دومین بار برگزار شد که هیچ‌کدام از 3 متهم پرونده اتهام‌شان را نپذیرفته‌اند و قضات رأی به برگزاری مراسم قسامه دادند.

رسیدگی به این پرونده از بهمن سال 93 با وقوع یک آتش‌سوزی مهیب و مرگبار در ساختمان شش طبقه‌ای در محله مجیدیه آغاز شد. مأموران آتش‌نشانی پس از حضور در محل و اطفای حریق متوجه شدند که در پی این حریق زنی میانسال، نوه خردسالش و 2 مرد جوان جان باخته‌اند.

در ادامه با نظر کارشناسان آتش نشانی و تحقیقات پلیسی مشخص شد که حریق عمدی بوده است و همین موضوع سبب شد تا پلیس به دنبال کشف راز این ماجرا باشد. بررسی‌های اولیه مأموران نشان می‌داد که مدیر ساختمان از مدتی قبل با سرایدار آنجا اختلاف داشته و سرایدار پس از اخراجش مدیر ساختمان را تهدید کرده بود که ساختمان را به آتش می‌کشد.

پس از آن سرایدار 27 ساله به نام قاسم بعد از حدود 4 ماه شناسایی و بازداشت، اما منکر اتهامش شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد مدیر ساختمان با یکی از دوستانش به نام سیامک نیز اختلاف داشته است. از این‌رو سیامک هم شناسایی و بازداشت شد که او نیز عنوان کرد از ماجرای آتش‌سوزی اطلاعی ندارد. پس از آن اولیای دم از مدیر ساختمان به عنوان مظنون شکایت کردند که او هم اتهامش را رد کرد.

به این ترتیب و در حالی که گره کور این ماجرا باز نشده بود سه متهم با قرار وثیقه سنگین آزاد شدند و برای هر 3 نفر کیفرخواست تسبیب در قتل صادر و پرونده به شعبه 2 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در نخستین جلسه دادگاه، اولیای دم به جایگاه رفتند و عنوان کردند: ما از سرایدار ساختمان هیچ شکایتی نداریم. اما مدیر ساختمان عامل این آتش‌سوزی مرگبار است و برای او تقاضای قصاص داریم.

سپس مدیر ساختمان به جایگاه رفت و بازهم مدعی شد که هیچ نقشی در آتش‌سوزی نداشته است. با پایان اظهارات این متهم قضات پرونده را برای تکمیل تحقیقات به دادسرا برگرداندند. با رفع نواقص پرونده، برای بار دوم دادگاه برگزار شد و اولیای دم بازهم درخواست قصاص کردند و 3 متهم که همگی با قرار وثیقه آزاد بودند با حضور در دادگاه با رد و انکار اتهام از خودشان دفاع کردند و هر کدام مدعی شدند شب حادثه در محل دیگری بوده‌اند.

پس از اظهارات متهمان قضات رأی به برگزاری مراسم قسامه دادند تا تکلیف پرونده پس از 7 سال مشخص شود.
 
منبع: روزنامه ایران
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان