آیا نوزاد تازه متولد شده ام بیش از حد میخوابد؟

بیشتر نوزادان تازه متولد شده زمان بیشتری را نسبت به بیداری می گذرانند. هرچند که خواب ممکن است در تکه های کوچک یا در یک برنامه نامنظم رخ دهد

آیا نوزاد تازه متولد شده ام بیش از حد میخوابد؟

بیشتر نوزادان تازه متولد شده زمان بیشتری را نسبت به بیداری می گذرانند. هرچند که خواب ممکن است در تکه های کوچک یا در یک برنامه نامنظم رخ دهد. مدیریت خواب نوزاد تازه متولد شده یکی از چالش برانگیزترین وظایف مراقبت از نوزاد است. نوزادان تازه متولد شده به برنامه ها یا ریتم های یک روز معمولی عادت ندارند به همین دلیل ممکن است در زمان های مناسب نخوابند. بعضی از افراد ممکن است نگران این باشند که کودک کم یا زیاد بخوابد.

نوزادان به طور معمول چه مدت می خوابند؟

بیشتر نوزادان تازه متولد شده حدود 8 تا 9 ساعت در روز و 8 ساعت در شب می خوابند. بیشتر آنها نیز حداقل هر 3 ساعت برای تغذیه از خواب بیدار می شوند. با این حال، این مقیاس زمانی بسیار متفاوت است و برخی از نوزادان ممکن است فقط 11 ساعت بخوابند در حالی که برخی دیگر تا 7 ساعت در روز خواهند خوابید. نوزادان تازه متولد شده ممکن است در هنگام بیماری یا اختلال در برنامه منظم خود بیشتر یا کمتر از حد معمول بخوابند. همانطور که یک نوزاد تازه متولد شده به یک نوزاد تبدیل می شود، شروع به ایجاد یک برنامه می کند. آنها سرانجام شب ها شروع به خوابیدن می کنند. اگرچه ممکن است چندین بار برای تغذیه از خواب بیدار شوند. اکثر نوزادان تا حدود 6 ماهگی برنامه منظمی برای خواب ندارند. حتی در آن زمان ، تنوع قابل توجهی از نوزاد به نوزاد وجود دارد.

چگونه می توان تشخیص داد که نوزاد تازه متولد شده بیش از حد خوابیده است؟

نوزادی که گه گاه بیشتر از حد معمول می خوابد جای نگرانی نیست مگر اینکه علائم دیگری وجود داشته باشد. برخی از رایج ترین دلایل اینکه کودک سالم بیش از حد معمول می خوابد عبارتند از:

جهش رشد
یک بیماری جزئی مانند سرماخوردگی
برخی از نوزادان بیش از حد می خوابند زیرا زردی دارند یا غذای کافی دریافت نمی کنند. نوزاد تازه متولد شده ای که مبتلا به زردی است ، رنگ پوست زرد و سفیدی چشم وی زرد است.

علائم دیگر زردی شدیدتر عبارتند از:
بی حال بودن
خوردن غذا مشکل دارد
خسته کننده یا تحریک پذیر بودن

نوزادانی که به اندازه کافی غذا نمی خورند می توانند دچار کم آبی بدن شوند بیش از حد وزن کم کرده و حتی از عدم رشد خود رنج می برند. برخی از افراد ممکن است در تلاشند تا بدانند که آیا کودک به اندازه کافی برای غذا خوردن کافی است ، به خصوص اگر آنها از شیر مادر تغذیه می کنند.

چه موقع کودک را برای تغذیه بیدار کنیم؟

نوزادان تازه متولد شده اغلب به صورت خوشه ای تغذیه می شوند. بیشتر نوزادان باید هر 2-3 ساعت (یا 8-12 بار در هر 24 ساعت) غذا بخورند یا اگر متخصص اطفال چنین توصیه کند یا کودک به اندازه کافی وزن اضافه نمی کند باید بیشتر بخورند. نوزادان کمتر از 4 هفته نباید بیش از 4 تا 5 ساعت بدون غذا بمانند. بیشتر نوزادان از نوازش پاها بدشان می آید بنابراین اگر نوازش گونه ناموفق بود سعی کنید انگشتان پا را به آرامی تکان دهید یا پایین پاهای او را به آرامی نوازش کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت شک به پزشک مراجعه کنید. فقط پزشک می تواند دلیل خواب زیاد نوزاد را به طور قطعی تشخیص دهد. در بسیاری از موارد، یک متخصص اطفال ممکن است بتواند مشکل را از طریق تلفن ارزیابی کند. خواب بیش از حد در نوزاد تازه متولد شده معمولاً یک وضعیت اضطراری نیست مگر اینکه کودک علائمی از مشکلات تنفسی را نشان دهد. با پزشک تماس بگیرید یا اگر به موارد زیر مراجعه کنید:

کودک در حال نفس کشیدن در هوا یا خس خس است

کودک نفس می کشد اما بسیار بلند است

هنگام نفس کشیدن سوراخ های بینی کودک شعله ور می شوند

پوست اطراف دنده های کودک هنگام نفس کشیدن فرو می رود

کودک تب دارد

 

منبع: www.medicalnewstoday.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان