شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

ترکیه مدیریت بسیار سریع و خوبی در کنترل ویروس کرونا داشت. ۸۱ شهر ترکیه در مدت کمتر از یک ماه درگیر ویروس کرونا شدند.

ترکیه بین دو قاره آسیا و اروپا قرارگرفته و جزو یکی از مهم‌ترین کشورهای توریستی دنیا به‌حساب می‌آید. شهرهای مختلف ترکیه، جذابیت‌های مخصوص به خود را دارند و باعث جذب میلیون‌ها توریست در طول سال می‌شوند. سفر به ترکیه در دوران کرونا بارها و بارها با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه شد تا جلوی انتشار ویروس گرفته شود. در ادامه، وضعیت فعلی سفر به ترکیه از ایران و سایر نقاط دنیا را بررسی می‌کنیم.

سفر به ترکیه در دوران کرونا

ترکیه یکی از 42 کشوری است که ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به ویزا و تنها با در دست داشتن گذرنامه وارد آن شوند. وجود آثار تاریخی فراوان، طبیعت زیبا، سواحل بکر، مراکز خرید و هتل‌های بسیار لوکس، گردشگران و مسافران بسیاری را به ترکیه می‌کشاند. مرزهای این کشور در حال حاضر باز هستند و امکان ورود گردشگران به شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد. لیست بهترین پروازها به سمت این کشور و محبوب‌ترین هتل‌های آن را می‌توانید در چارتر 118 مشاهده کنید.

محدودیت‌ها برای سفر به ترکیه در دوران کرونا

ترکیه مدیریت بسیار سریع و خوبی در کنترل ویروس کرونا داشت. 81 شهر ترکیه در مدت کمتر از یک ماه درگیر ویروس کرونا شدند. سریعاً محدودیت‌های سفت و سختی در این کشور اعلام شد و شرایط ظرف چند ماه، نهایتاً در تاریخ 17 می، به حالت طبیعی بازگشت. در حال حاضر مردم این کشور با محدودیت‌هایی مواجه هستند. زمان محدود باز بودن مراکز خرید، امکان تردد شبانه تا ساعت 9، ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال، تنها بخشی از محدودیت‌های فعلی مردم ترکیه است.

محدودیت‌ها و قوانین کرونا فقط مربوط به شهروندان این کشور است و سفر به ترکیه در دوران کرونا برای توریست‌ها، محدودیت‌ خاصی ندارد. همین حالا بهترین تورهای مسافرت به ترکیه را بررسی کنید و از سفر با پرواز چارتر و سیستمی و رزرو هتل با تخفیف‌های عالی، بهره‌مند شوید.

تست PCR برای سفر به ترکیه در دوران کرونا

قبل از اینکه از کشور به مقصد ترکیه خارج شوید، باید تست کرونا دهید تا عدم ابتلای شما به ویروس کرونا تأیید شود. فقط تست PCR قابل‌قبول است و ارائه جواب سایر آزمایش‌های کرونا از شما پذیرفته نمی‌شود. توجه داشته باشید که تست شما باید مربوط به چند روز قبل از تاریخ پروازتان باشد و ارائه نتایج قدیمی تست کرونا از شما پذیرفته نمی‌شود.

وضعیت کشور ترکیه در حال حاضر

از تاریخ 17 می، قرنطینه سنگین در ترکیه به پایان رسید و مرزهای زمینی و هوایی این کشور با بسیاری از همسایگان خود باز شد. ترکیه در حال آماده کردن مردم خود برای بازگشت به شرایط عادی زندگی است و انتظار می‌رود تا 1 ژوئن به این هدف خود برسد. مقامات ترکیه چند روز پیش اعلام کردند که تمام افرادی که به هر نحوی با گردشگران در ارتباط هستند، در حال دریافت واکسن کرونا هستند.

ترکیه کشوری ایده‌آل برای گردش و مسافرت است. مردم این کشور روابط خوبی با گردشگران ایرانی دارند و فضای گرمی را برای مهمانان خود فراهم می‌کنند. برای تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل با قیمت‌های باورنکردنی، ما را در چارتر 118 همراهی کنید. آیا شما تجربه سفر به ترکیه در دوران کرونا را دارید؟

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخامیر حسینی | 1401/08/19 - 13:00
ممنون از مطلب عالیتون واقعا در دوران کرونا خیلی سخت بود پیدا کردن بلیط هواپیما با قیمت مناسب ولی با سایت چارتر 118 تونستم به راحتی بلیط چارتر مد نظرم رو خریداری کنم بازم ممنون
ارسال نظر
پیشخوان