سامان قدوس؛ نماینده ایران در لیگ برتر انگلستان

زندگی شیرین می‌شود

دنیای‌اقتصاد : به این می‌گویند سرازیری بعد از سربالایی، سهولت بعد از سختی. عجب روزگار دشواری را گذراند سامان قدوس تا رسید به‌جایی‌که شنبه‌شب در کنار همبازیانش صعود به لیگ برتر انگلستان را جشن بگیرد. داستان سامان واقعا عجیب بود. او بعد از بازی برای تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸‌روسیه، ناگهان با مشکلات عجیبی مواجه شد.

سهل‌انگاری قدوس در عقد همزمان قرارداد با دو باشگاه اوسترشوندس سوئد و هوئسکا اسپانیا باعث شد این بازیکن چهار ماه از حضور در میادین محروم و نیز به پرداخت چهار میلیون یورو جریمه محکوم شود. بخش دوم این رای بسیار سنگین و عجیب بود و می‌رفت تا برای همیشه فوتبال سامان را تمام کند؛ مخصوصا از این جهت که او باید از جیب خودش این پول را به باشگاه اسپانیایی می‌پرداخت. با این همه شکایت او به دادگاه عالی ورزش موثر افتاد و سامان از شر این جریمه هنگفت و کمرشکن خلاص شد. همزمان با پایان محرومیت قدوس، او برای آمیان فرانسه به میدان رفت، اما بدشانس بود که با این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد. در حقیقت فدراسیون فوتبال فرانسه در تصمیمی مضحک و بی‌نظیر، حاضر نشد مسابقات فصل قبل را تمام کند و شرایط جدول قبل از شیوع کرونا را ملاک قرار داد، بنابراین آمیان سقوط کرد تا تیره‌روزی‌های قدوس هم ادامه یابد.

با این حال او در آخرین روزهای پنجره نقل‌وانتقالاتی به تیم برنتفورد، در لیگ دسته اول انگلستان پیوست و از اینجا بود که شرایط برای هافبک 27 ساله متولد مالمو سوئد تغییر کرد. قدوس به‌طور متناوب برای برنتفورد به میدان رفت و سه گل هم به‌ثمر رساند. در نهایت این تیم با پیروزی 2 بر صفر برابر سوانزی در مسابقه پلی‌آف، جواز حضور در مسابقات فصل بعد لیگ برتر را به‌دست آورد. به این ترتیب در صورت ادامه حضور علیرضا جهانبخش در برایتون، فوتبال ایران فصل آینده دو نماینده در لیگ برتر خواهد داشت. نکته مهم‌تر اما این است که سامان احیا شده و با شرایط فنی و روحی خوب در اختیار تیم‌ملی خواهد بود. قرار شده این بازیکن در منامه به کاروان تیم‌ملی کشورمان اضافه شود و امیدواریم شاهد درخشش او در مسابقات انتخابی جام‌جهانی باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان