برنامه ریزی برای تولد فرزند ؛ چگونه در طول بارداری برای زایمان برنامه ریزی کنیم ؟

برنامه ریزی برای تولد فرزند یکی از پرچالش‌ترین تصمیماتی است که شما در طول دوران بارداری خواهید گرفت. زیرا روزی که شما زایمان می کنید یکی از مهمترین روزهای زندگی شماست.

برنامه ریزی برای تولد فرزند ؛ چگونه در طول بارداری برای زایمان برنامه ریزی کنیم ؟

برنامه ریزی برای تولد فرزند یکی از پرچالش‌ترین تصمیماتی است که شما در طول دوران بارداری خواهید گرفت. زیرا روزی که شما زایمان می کنید یکی از مهمترین روزهای زندگی شماست.

ایجاد یک برنامه تولد زودتر از موعد زایمان به شما کمک می کند تا در مورد چگونگی وضعیت زایمان و تولد فرزند خود تصمیم بگیرید و به دیگران اجازه دهید خواسته های شما را بدانند.

بنابراین ، وقتی آن روز بزرگ موعود فرا می رسد ، می توانید روی مهمترین چیزها تمرکز کنید؛ یعنی به دنیا آوردن یک نوزاد جدید.

برنامه ریزی برای تولد

برنامه تولد چیست؟

برنامه ریزی برای تولد شامل رئوس مطالبی از ترجیحات شما در هنگام زایمان و تولد است. به عنوان مثال ، برنامه تولد شما ممکن است شامل افرادی باشد که در طول زایمان با شما می خواهند بمانند، خواه داروهای مسکن و ضد درد بخواهید و یا می خواهید چراغ‌ها خاموش شوند. می توانید هر چیزی را که فکر می کنید زایمان و تولد فرزند شما را راحت تر می‌کند ، در این فهرست قرار دهید.

اگرچه، به خاطر داشته باشید که برنامه تولد برایتان سنگ تمام نخواهد گذاشت زیرا شما نمی توانید همه اتفاقاتِ آن روز را پیش بینی کنید. شما یا پزشکانتان ممکن است لازم باشد با شروع زایمان در برنامه تغییراتی ایجاد کنید. بنابراین ، اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ داد ، سعی کنید انعطاف پذیر بمانید.

چه مواردی را باید در برنامه تولد بگنجانم؟

با این که گنجاندن بسیاری از جزئیات در برنامه تولد وسوسه انگیز است ، اما سعی کنید آن را کوتاه کنید تا خواندن آن برای همه آسان باشد.

در اینجا مواردی آورده شده است که ممکن است برنامه زایمان و تولد نوزاد شما نیز شامل آنها شود. با روزیاتو همراه باشید.

برنامه ریزی برای تولد

اصول اولیه

نام خود، نام پزشک و اطلاعات تماس بیمارستان یا جایی که قصد زایمان دارید و افرادی که دوست دارید در آنجا حضور داشته باشند را ذکر کنید.

جَو

به این فکر کنید که چه چیزی به شما کمک می کند تا بیشترین احساس راحتی را داشته باشید. آیا دوست دارید چراغ ها و نورها کم شود؟ آیا می خواهید اتاق خود را تا آنجا که ممکن است ساکت کنید یا موسیقی آرام را ترجیح می دهید؟ آیا دوست دارید یک فرد حامی از زایمان یا تولد شما عکس یا فیلم بگیرد؟

برنامه ریزی برای تولد

ترجیحات کار

هر ترجیحی که برای کار خود دارید را در فهرست « برنامه ریزی برای تولد » بگنجانید. به عنوان مثال ، آیا می خواهید آزادانه راه بروید؟ آیا می خواهید از چهارپایه ، توپ یا صندلی در زایمان استفاده کنید؟ آیا دوست دارید دوش آب گرم بگیرید یا حمام کنید؟

داروهای ضد درد

مدیریت درد در هنگام زایمان یکی از موارد مهم است. ممکن است شما قصد اپیدورال (بی حسی موضعی) نداشته باشید ، اما می توانید نظر خود را در حین زایمان تغییر دهید. یا ممکن است بدانید که در صورت امکان قطعاً می خواهید با اپیدورال زایمان کنید. در حالی که برنامه تولد خود را تعریف می کنید ، در مورد گزینه های تسکین درد و همچنین سوالاتی که در مورد آنها دارید از پزشک خود بپرسید. این می تواند شامل تنفس یا ماساژ نیز باشد.

برنامه ریزی برای تولد

ترجیحات زایمان

گزینه های زیادی برای تولد کودک در نظر گرفته شده است. اگر قصد زایمان واژینال را دارید ، آیا ترجیح می دهید که اپیزیوتومی (برش در ناحیه پرینه برای تسهیل زایمان طبیعی) نکنید ، مگر اینکه از نظر پزشکی لازم باشد؟ آیا برای دیدن تولد کودک خود آینه می خواهید؟ آیا دوست دارید شریک زندگی شما بند ناف را قطع کند؟ آیا می خواهید کودک شما بلافاصله پس از زایمان بر روی شکم شما قرار گیرد؟

اگر به سزارین نیاز دارید ، دوست دارید چه کسی با شما در اتاق زایمان باشد؟

تغذیه و مراقبت در بیمارستان

پس از تولد کودک ، باید به فکر تغذیه و مراقبت از او باشید. به عنوان مثال ، آیا می خواهید بلافاصله بعد از زایمان به او شیر دهید؟ یا به فکر تغذیه با شیشه یا ترکیب تغذیه با شیشه با شیردهی هستید؟ آیا دوست دارید کودک شما همیشه در اتاق بیمارستان در کنار شما باشد یا اینکه ترجیح می دهید کودک گاهی در بخش مراقبت بماند؟ آیا با پیشنهاد کادر پزشکی، به کودک شما پستانک یا آب قند ارائه می شود؟ اگر کودک شما پسر است ، آیا دوست دارید در بیمارستان ختنه شود؟ (ممکن است در زمان ختنه از آب قند استفاده شود.)

برنامه ریزی برای تولد

چه کسی باید برنامه تولد من را مرور کند؟

وقتی برنامه ریزی برای تولد نوشته و تمام شد ، برنامه تولد خود را با شریک زندگی خود و هر کسی که قرار است در اتاق زایمان با شما باشد ، مرور کنید. سپس از پزشک خود بخواهید که به برنامه تولد شما نیز نگاهی بیندازد. پزشک یا بیمارستان یا مرکز زایمان ممکن است سیاست های زایمان خاص خود را داشته باشد. مرور زودهنگام برنامه تولد به شما زمان می دهد تا در حل تعارضات احتمالی کمک کنید.

چه کسی به یک کپی از برنامه تولد من نیاز دارد؟

پس از تنظیم برنامه تولد ، یک نسخه از آن را به پزشک خود بدهید تا در پرونده پزشکی شما نگهداری کند و نسخه دیگری را به بیمارستان یا مرکز تولد ببرید. شما می توانید یک کپی از برنامه تولد خود را به هرکسی که در حین زایمان با شما خواهد بود نیز بدهید. بهتر است هنگام زایمان نیز چند نسخه از آن را با خود به بیمارستان یا مرکز تولد بیاورید. اگر پزشک معالج شما در دسترس نباشد ، ممکن است پزشک دیگری فرزند شما را به دنیا بیاورد.

برنامه ریزی برای تولد

داشتن برنامه تولد ضروری نیست زیرا همه این ترجیحات را می توان هنگام بستری در بیمارستان انجام داد ، اما قطعاً مهم است که در مورد همه گزینه ها فکر کرده و آنها را با همسر و پزشک خود در میان بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

شایع ترین علائم زایمان طبیعی چیست و از کجا بفهمیم بچه در حال تولد است؟

زایمان کردن چه حسی دارد؟ پاسخ به سخت‌ترین سوال دنیا

مرخصی زایمان و قوانین کاری مربوط به بارداری

تغییرات عجیبی که بعد از زایمان در بدن زنان رخ می دهد

مغز زنان بعد از زایمان چه تغییری می کند؟

تصاویر زایمان‌های لاکچری هتل بیمارستان گاندی در 99/09/09

130 میلیون تومان برای زایمان در 99/9/9 ! هشدار وزارت بهداشت درباره سزارین های تقویمی

رابطه جنسی پس از زایمان : چطور زندگی جنسی خود را پس از زایمان به حالت قبل برگردانید ؟

«بارداری» در ایران و «زایمان» در کانادا: اقدام و عمل

جراحی زیبایی طبیعی؛ آیا بارداری و زایمان می تواند چهره شما را برای همیشه تغییر دهد؟

جزییات «کمک هزینه بارداری»، «مرخصی زایمان» و «مرخصی زمان شیردهی»

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان