تمدید دولت روحانی چه بر سر قیمت خودرو می‌آورد؟

تندر ۱.۵ میلیارد تومانی در صورت ادامه دولت روحانی +جدول

با فرض تمدید دولت روحانی برای یک دوره چهارساله دیگر باید در انتظار قیمت بالای ۱.۵ میلیاردی تندر ۹۰ باشیم. قیمت تندر ۹۰ اتوماتیک هم ۴ سال بعد به بالای ۲ میلیارد تومان خواهد رسید.

 سرویس اقتصاد مشرق- قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی از ابتدای دولت روحانی به طور متوسط 680درصد افزایش یافته است.

قیمت پراید 131 که در پایان دولت دهم 14.9 میلیون تومان بود اکنون به 116 میلیون تومان رسیده است تا خودرویی که در دولت قبل، خودروی ارزان‌قیمت و مصرفی اقشار معمولی جامعه بود اکنون به قیمت خودروهای وارداتی لاکچری 8 سال قبل برسد.

تیبا صندوقدار که در پایان دولت دهم 16.2 میلیون تومان بود این روزها 121 میلیون تومان قیمت خورده که افزایش 647درصدی نشان می‌دهد.

در صورت ادامه سیاست‌های دولت روحانی در دولت آینده، قطعا صنعت خودرو مجددا با بحران قیمتی مواجه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که 4 سال بعد قیمت تیبا به 391 میلیون تومان برسد.

تندر 1.5 میلیارد تومانی در صورت ادامه دولت روحانی +جدول

قیمت تندر 90 که در پایان دولت دهم 31.5میلیون تومان بود اکنون به 332 میلیون تومان رسیده، یعنی بیش از 10 برابر گران شده است. با فرض تمدید دولت روحانی برای یک دوره چهارساله دیگر باید در انتظار قیمت بالای 1.5 میلیاردی تندر 90 باشیم. یا قیمت تندر 90 اتوماتیک هم 4 سال بعد به بالای 2 میلیارد تومان خواهد رسید.

قطعا در نگاه اول این برآورد قیمتی، مضحک به نظر می‌رسد اما وقتی به عملکرد 8 ساله دولت روحانی نگاه کنیم، دستیابی به چنین قیمت‌هایی باورپذیر می‌شود. سال 1392 اگر به هر یک از مردم گفته می‌شد که ممکن است 8 سال آینده قیمت پراید به بالای 100 میلیون تومان برسد، قطعا مورد تمسخر قرار می‌گرفت چراکه آن روزها با 100 میلیون  تومان مردم یک تویوتا کرولای صفر خریداری می‌کردند.

 اما اکنون مردم نتیجه سیاست‌های خسارت‌بار دولت روحانی را به چشم می‌بینند که برای خرید 1 پراید باید 116 میلیون تومان خرج کنند. بنابراین با ادامه سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی، قطعا 4 سال آینده هم شاهد موج گرانی‌ها حتی در بازار خودرو هم خواهیم بود.

تندر 1.5 میلیارد تومانی در صورت ادامه دولت روحانی +جدول

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان