پایان کار ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

دو باخت و یک برد غرورانگیز

دنیای‌‌اقتصاد : هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال با برگزاری سه بازی برای تیم‌ملی کشورمان به پایان رسید

این پیروزی قاطع، بازتاب زیادی در فضای رسانه‌ای کشور داشت و حتی عمده نامزدهای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز پیام تبریک خطاب به ملی‌پوشان صادر کردند. پیام‌های تبریک البته محدود به همین نفرات نبود؛ به‌طوری‌که وزیر ورزش و رئیس مجلس شورای اسلامی هم پیروزی والیبالیست‌ها را تبریک گفتند. سایت‌ها و خبرگزاری‌های ورزشی جهان هم به این پیروزی واکنش‌های زیادی نشان دادند و تیم کشورمان را تحسین کردند. به‌عنوان مثال سایت دنیای والیبال در این مورد نوشت: «آلکنو و بازیکنانش با این پیروزی نشان دادند هنوز به اوج نرسیده‌اند و قرار است حتی خطرناک‌تر از این باشند.» ستاره این دیدار اما صابر کاظمی، جوان 22 ساله اهل استان گلستان بود که عملکردش بسیار مورد تحسین قرار گرفت. احتمالا دلچسب‌ترین تمجید برای کاظمی، جملاتی بود که بعد از پایان مسابقه بر زبان جان اسپراو، سرمربی تیم‌ملی والیبال آمریکا جاری شد: «بازیکن شماره 11، پشت خط زن تیم ایران (صابر کاظمی) عملکرد خیلی خوبی داشت و کنترل او برای ما واقعا سخت بود.»

در دومین دیدار از هفته سوم اما تیم‌ملی کشورمان تنها 14 ساعت بعد از بازی با آمریکا، ظهر پنج‌شنبه در مقابل صربستان قرار گرفت و 3 بر 2 بازنده شد. با توجه به فاصله کم بین دو دیدار، مسابقه با صربستان را نفراتی که کمتر بازی کرده بودند آغاز کردند. تیم کشورمان با این ترکیب دیدار را شروع کرد: طاهر وادی، بردیا سعادت، علی شفیعی، رضا عابدینی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت‌پور. ست‌های اول و سوم این بازی با امتیازات 25 بر 21 و 28 بر 26 به سود ایران رقم خورد و صربستان در ست‌های دوم، چهارم و پنجم با امتیازات 25 بر 15، 25 بر 22 و 15 بر 8 به برتری رسید.

ظهر دیروز هم در سومین و آخرین بازی هفته سوم مسابقات، تیم‌ملی والیبال کشورمان به مصاف آلمان رفت و با نتیجه3 بر 2 شکست خورد. تیم کشورمان این بازی را با ترکیب سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمد موسوی، مسعود غلامی و آرمان صالحی شروع کرد. ایران ست اول را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود به پایان برد، در ست دوم این آلمان‌ها بودند که با حساب 25 بر 20 به برتری رسیدند، ست سوم را هم ژرمن‌ها 25 بر 19 بردند، در ست چهارم اما شاگردان آلکنو 25 بر 19 حریف را شکست دادند و کار را به ست پنجم کشیدند؛ جایی که نهایتا آلمان 15 بر 13 پیروز شد و چهارمین شکست ایران در لیگ ملت‌ها را به تیم کشورمان تحمیل کرد.  دیدار بعدی تیم‌ملی کشورمان در آغاز هفته چهارم لیگ ملت‌ها، ظهر سه‌شنبه برابر استرالیا خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان